تیم های استارتاپی دانشجویان دانشگاه کاشان در مسیر حل معضل تصفیه پساب

تعداد بازدید:۱۶۲۰

تیم های استارتاپی دانشجویان دانشگاه کاشان با ساخت دستگاهی در مسیر حل معضل تصفیه پساب گام برداشته اند.

رضا محصل یکی از اعضای این تیم استارتاپی دانشجویان دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه سالیانه بیش از 25 میلیارد متر مکعب پساب صنعتی در کشور تولید می شود اما قریب به نیم میلیارد متر مکعب آن تصفیه شده و دوباره به چرخه مصرف باز می گردد، گفت: بنابراین ارائه روش های کارامد جهت حفظ سلامت جان انسانها و طبیعت نیاز اساسی کشور مان است.

وی افزود:  به همین منوال به ابتکار معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری نانو، در سال 97 افراد برگزیده مسابقه ملی نانو به عنوان نانواستارتاپ وارد برنامه تصفیه آب و پساب شدند.

دبیر انجمن نانو دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: از استان اصفهان دوتیم منتخب که هردو تیم از دانشجویان دانشگاه کاشان هستند با ارائه ایده و طرح خود، برگزیده بخش اول این برنامه شدند.

محصل افزود: دو تیم پنتا با ایده استفاده از تکنولوژی های کارآمد در تخریب آلاینده ها و تیم بستا با ایده جداسازی آب از آلاینده های آلی، در حال حاضر مراحل پایانی ساخت دستگاه خود را طی می کنند.

اعضای تیم دانشجویی پنتا دانشگاه کاشان را  رضا محصل، اکبر تکری، حامد بنانی فرد و سید علی رضا موسوی و تیم سنتا را مهدی اعتمادی تشکیل می دهند که در مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان مستقر هستند.

ماحصل دستاوردهای این دوتیم در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری های نانو که مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا می شود به نمایش گذاشته خواهد شد.

امید است با به ثمر نشستن تلاشهای این دوتیم علاوه بر رفع دغدغه بحران آب، موجبات افتخار برای کشور عزیزمان ایران و دانشگاه کاشان فراهم گردد.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

http://meshkatonline.ir/

http://79.175.172.70/news/951132

 


 

کلید واژه ها: پساب تصفیه پساب معضل آب دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :

مرضیه دیهیمی ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۶
یکی ازراهکارهای عالی، استفاده مجددازمواردغیرقابل استفاده میباشد، وامیداست بااستفاده ازدستگاههای مذکور این کار انجام گیردوشاهدموفقیت جوانان عزیزکشورمان باشیم
پاسخ مدیر سایت ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۵