دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹، در چهار حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

تعداد بازدید:۳۱۵۱
دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹ در ۴ حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد.
دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای ۲۰۱۹، در چهار حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت:بر اساس اعلام اخیر نظام رتبه بندی 2019شانگهای، دانشگاه کاشان در فهرست دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفت .
دکتر مجید منعم زاده افزود: دانشگاه کاشان در رتبه بندی موضوعی شانگهای 2019 در 4 حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی  رتبه زیر 500 جهان را کسب کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در رشته مهندسی مکانیک رتبه 201-300 جهانی، در مهندسی شیمی رتبه 301تا 400و در مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه 401تا 500را بدست آورده است.
دکتر منعم زاده افزود: نظام رتبه بندی شانگهای یک نظام رتبه بندی جهانی است که به منظور ارزیابی دقیق تر از نحوه عملکرد دانشگاه و ارائه رتبه بندی جامع از جایگاه دانشگاه در سطح جهانی، ۴ معیار کیفیت آموزش، کیفیت اعضاء هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه را برای بررسی عملکرد دانشگاه تعریف کرده است.

به عبارتی دیگر در این نظام، دانشگاه‌ها براساس میزان موفقیت در هر یک از معیارهای چهارگانه رتبه بندی می‌گردند.
نظام رتبه بندی شانگهای( ShanghaiRanking) از سال ۲۰۰۹ رتبه بندی دانشگاه‌ها در ۵۴ موضوع در علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، و علوم اجتماعی و با حضور بیش از ۴۰۰۰ دانشگاه در این رتبه بندی منتشر می شود.

لینک انعکاس خبر در رسانه ها:

فارسی نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان

اهل کاشانم

کاشان فردا

کلید واژه ها: رتبه بندی شانگهای رتبه بندی دانشگاه ها دانشگاه های برتر در نظام رتبه بندی شانگهای دانشگاه کاشان


( ۴ )

نظر شما :