برگزاری نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۶ کشور به میزبانی دانشگاه کاشان

۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۷ کد : ۹۹۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۶۰۴
برگزاری نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ۶ کشور به میزبانی دانشگاه کاشان

سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 6 کشور به میزبانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست ضمن خیر مقدم به معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه های منطقه 6 کشور ، نقش فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها را موجب رشد و تعالی دانشگاه ها دانست و گفت: هیچ کاری سخت ترو لذت بخش تر از فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها نیست و امروز پرورش  دانشجو با رویکرد رسالت های  فرهنگی  در محیط دانشگاه بسیار سخت است.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه دانشجویان امانت های سپرده شده از سوی خانواده ها به دانشگاه هستند،  افزود: دانشجویی که از دانشگاه فارغ التحصیل می شود باید انسانی خلاق، متعهد، متخصص و مسئولیت پذیر باشد.

وی نقش استادان را در ارتقاء فرهنگی و تربیتی دانشجویان حایز اهمیت دانست وخاطر نشان کرد: استادان در دانشگاه ها باید شاگردپروری کنند و جدای از تدریس مباحث آموزشی، مسایل تربیتی، فرهنگی و اجتماعی دانشجو را نیز مد نظر داشته باشد.اساتید باید علاوه بر حضور در کلاس درس و آزمایشگاه رابطه عاطفی با دانشجو برقرار کنند و دانشجو را نسبت به آینده امیدوار کنند.

وی با اشاره به اینکه در سیاست های کلان و اسناد بالادستی  دانشگاه ها مسایل فرهنگی مورد توجه زیادی قرار گرفته است، اما در عمل مورد توجه قرار نمی گیرد، افزود: فرهنگ، خمیرمایه هر دستاورد جامعه است و ارتقا فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه کاشان سواد عمومی را لازمه رشد و تعالی جامعه دانست و افزود: باید با برنامه ریزی درست و فرهنگ سازی بتوانیم سطح سواد فرهنگی، عمومی، تربیتی، اخلاقی و سیاسی را در بین آحاد جامعه به خصوص اساتید و دانشجویان ارتقاء بخشیم.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: اگر دانشگاه ها  در مرحله نخست به فرهنگ،  توجه کنند  می توانند توسعه و بالندگی جامعه را رقم بزنند.از منظر اهمیت برنامه ها در دانشگاه باید ابتدا به فرهنگ و تربیت دانشجو و سپس به آموزش ، پژوهش و فن آوری توجه کرد زیرا اگر انسان از نظر فرهنگی ساخته نشده باشد علم و دانش در دست او کارآمد نخواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست رسالت معاونان و مدیران فرهنگی در دانشگاه ها را بسیار خطیر و ارزشمند دانست و گفت: کسانی که مسئولیت فرهنگی در دانشگاه ها بر عهده دارند باید عاشق حرفه خود باشند و با جان و دل و عشق برای ارتقاء فرهنگ در دانشگاه ها تلاش نمایند.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در دانشگاه ها زمینه ساز رشد و بالندگی علمی جامعه است افزود: اگر کار ، الهی و برای رضای خدا انجام شود ارزش دارد.

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی وزارت علوم معاونت فرهنگی مدیریت فرهنگی دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :