ساخت کوره مکش تحتانی توسط گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان برای جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان

تعداد بازدید:۴۱۶۰

تعامل دانشگاه با شهر و استفاده از ظرفیت های فنی دانشگاه یکی از اهداف دانشگاه است. در میان دانشکده هایی که قابلیت های چنین تعاملاتی را دارند دانشکده معماری و هنر به سبب ساختار رشته های خود این ویژگی را بیش از سایر دانشکده ها دارد.
 در این راستا گروه مطالعات عالی هنر بر اساس همکاری با جامعه نابینایان و کم بینایان کاشان و مدیریت خانم دکتر نیکخواه اقدام به طراحی و ساخت یک کوره مکش تحتانی برای فعالیت های کارگاه سفال جامعه نمود.
 بدین منظور با هماهنگی آموزش دانشکده، ۴ جلسه از کلاس دانشجویان ارشد هنر اسلامی این گروه به سرپرستی دکترعباس اکبری عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان و کارشناس کارگاه آقای رعیت مقدم مباحث درسی مربوط به فراگیری ساخت کوره ها به صورت عملی در محل این جامعه برگزار شد.
عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان گفت: حاصل این ۴ جلسه ساخت و راه اندازی یک کوره مکش تحتانی با آجر و پتوی نسوز به صورت خشک چین و قابلیت انتقال در صورت نیاز شد.
دکتر اکبری با اشاره به اینکه سوخت این کوره به وسیله گاز شهری و با دو مشعل به صورت مخالف سوز می باشد، افزود: ابعاد این کوره قابل توجه بوده و در حال حاضر یکی از بزرگترین کوره های ساخته شده در سالهای اخیر در کارگاه های تازه تاسیس شده کاشان است.
وی خاطر نشان کرد: همکاری گروه مطالعات عالی هنر با این جامعه محدود به ساخت این کوره نبوده ودر حال حاضر دوتن از دانشجویان ارشد هنر اسلامی این گروه مسئولیت آموزش سفالگران این جامعه را به عهده دارند.
عضو هیات علمی گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه کاشان افزود: تولیدات این سفالگران به ویژه آجرهای به اصطلاح پنجه موشی در پروژه های مرمتی خانه های کاشان در حال مصرف است.


لینک انعکاس خبر در رسانه ها:
https://kashanefarda.ir/2019/06/03

https://snn.ir/fa/news/768733

https://khabarfarsi.com/u/71161696

 

 

 

کلید واژه ها: مطالعات عالی هنر دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان


( ۱ )

نظر شما :