هشتمین شماره مجله مطالعات عرفانی دانشگاه کاشان منتشر شد

۲۹ فروردین ۱۳۸۹ | ۱۸:۲۰ کد : ۹۹۳ نشریات
تعداد بازدید:۱۹۶۶

 

 

هشتمین شماره مجله علمی ـ پژوهشی مطالعات عرفانی دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان منتشر شد.

مدیر مسئول مجله مطالعات عرفانی گفت: این مجله در 215 صفحه و هشت عنوان مقاله به چاپ رسیده است.

دکتر حسین حیدری افزود: درویش شگفت‌انگیز، زندگی و سخنان ابوعبدالله مغربی، تجربه‌های معنوی ـ عرفانی از دیدگاه روان‌شناسی، رویکرد مخاطب مدار مولوی و نقش آن در تکوین قطعه‌های هزل‌گونه مثنوی، غزالی و فرآیند تفسیر قرآن، پیام‌های جهانی مولوی برای انسان امروز از جمله آثار ارائه شده در این نشریه است.

وی گفت: نگاهی تازه به اصول و مبانی عرفان (از نظرگاه فلسفی، صوفیانه و شاعرانه) مهلتی بایست تا خون شیر شد (تأویلی بر ابیات آغازین دفتر دوم مثنوی) و سمبولیسم نور و رنگ در عرفان ایرانی ـ اسلامی از دیگر مقالات به چاپ رسیده در این مجله است.

دکتر حیدری، شرایط چاپ مقاله در این مجله را پیوند داشتن مقاله با عرفان و تصوف، اعم از شرقی، غربی، تحقیقی و پژوهشی بودن مقاله، استواری مقاله بر اصول و شیوه‌های درست و بنیادین پژوهش، داشتن موضوع، نکته و یا نگاهی نو، درست بودن سبک و ساخت و نگارش آن ذکر کرد.

به گفته وی، مقالات ارائه شده باید با عنوان و نشانی (تلفن، آدرس، ایمیل) نویسنده همراه باشد، با برنامه Word تایپ و همراه با CD، دارای چکیده و کلید واژگان به زبان فارسی و انگلیسی، نقل قول‌ها و ارجاعات درون متنی باشد.

این مجله بر اساس نامه شماره 2596/3 مورخ 29/3/87 از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حایز رتبه علمی ـ پژوهشی شده است.

 

 

 

 

 

 


نظر شما :