عضو هیات علمی دانشگاه کاشان: دانشجو باید کارآفرین باشد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۴ کد : ۹۸۳۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۶
عضو هیات علمی دانشگاه کاشان: دانشجو باید کارآفرین باشد

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان پژوهش را لازمه موفقیت دانشجویان دانست و گفت: دانشجو در محیط دانشگاه باید پژوهش محور و کارآفرین باشد.

دکتر بهزاد سلطانی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت دانشگاه کاشان، برگزاری جشنواره حرکت در دانشگاه را اقدامی شتاب دهنده در راستای ارائه دستاوردهای پژوهشی انجمن های علمی عنوان کرد و افزود:  هر انجمن باید بتوتند در راستای نیاز بازار  شرکت ایجاد کند.

وی برگزاری دوره های کارآفرینی برای دانشجویان را در زمان تحصیل لازم دانست و افزود: دانشجو باید سعی کند تا دانش فنی را فرا گیرد و کارآفرینی هدفمندی در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط خاص  اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: از آنجا که دولت توان فراهم کردن شغل برای دانش آموختگان را ندارد باید خود دانشجویان سعی کنند تا با خلق ایده های جدید زمینه اشتغال خود و دیگر افراد را فراهم کنند.

رئیس سابق صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با بیان اینکه رسالت اصلی آموزش عالی دانشگاه های نسل چهارم کارآفرین است اظهار کرد: دانشگاه ضعیف نمی تواند کارآفرینی کند و دانشگاهی که پژوهش در آن بیشتر باشد موفق تر خواهد بود.

دکتر سلطانی ارتباط دانشگاه با صنعت را لازم دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد شرکت های دانشگاهی راه برون رفت  از مشکلات است واین ارتباط  می تواند دانشگاه را از مشکلات اقتصادی نجات داده و زمینه اشتغال دانش آموختگان را نیز فراهم کند.

وی دانشگاه استنفورد را یکی از دانشگاه های موفق در زمینه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: در این دانشگاه دو هزار و 900 شرکت دانشگاهی وجود دارد و بیش از 34 درصد از درآمد این دانشگاه از این شرکت های دانشگاهی تامین می شود.

دکتر سلطانی به روند رو به رشد تحولات فناوری در دنیا اشاره کرد و گفت: مرجع نخست تکنولوژی  ایران استارت آپ هایی است که شروع شده و باید سعی نماییم تا خود را با تکنولوژی های جدید به روز کنیم.  

وی خاطر نشان کرد: در کشور حدود یک هزار استارتآپ وجود دارد که از این تعداد حدود 100 شرکت استارتآپ فعال است که با نوآوری توانسته اند بازار خوبی را در ایران رقم بزنند و درآمدهای زیادی را کسب کنند.

دکتر سلطانی اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و کوشش دانشجویان و با دانش فنی و تکنولوژی نوین بتوان آینده خوبی را برای توسعه کشور شاهد بود.


 

کلید واژه ها: جشنواره حرکت دانشگاه کاشان کارآفرینی دانشگاه های کارآفرین


نظر شما :