استاندار اصفهان: دانشگاه کاشان از افتخارات جامعه علمی کشور است

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۸ کد : ۹۸۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۸۱
استاندار اصفهان: دانشگاه کاشان از افتخارات جامعه علمی  کشور است

استاندار اصفهان گفت: دانشگاه کاشان با کسب رتبه های برتر در رنکینک های جهانی از افتخارات کشور است.

دکتر عباس رضایی در آیین بهره برداری از مجموعه پردیس شهدای دانشگاه کاشان، کاشان را شهر علم، ایثار، دانش و معرفت دانست و افزود: استادان و رؤسایی که در این دانشگاه خدمت می کنند مایه مباهات هستند.

وی با قدردانی از خیرین برای گام برداشتن در راه توسعه فیزیکی و علمی دانشگاه کاشان ،بیان کرد:  جای خوشحالی است که خیرین این دانشگاه توانسته اند در امور تحقیقاتی و پژوهشی گام بردارند و کارهای ارزنده ای را در این زمینه هزینه کنند که این اقدام آنها نشان از فهم و درک بالای خیرین این شهرستان دارد  که در کشور الگو و نمونه هستند.



استاندار اصفهان تاسیس صندوق قرض الحسنه  فاطمه الزهرا (س) در دانشگاه کاشان را نمونه ای از کارهای بسیار ارزنده خیرین این دانشگاه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: این اقدام  نشانه  خمیرمایه پاک و فطرت پاک الهی انسان هاست.

وی با اشاره به عملکرد مثبت دانشگاه کاشان در زمینه های مختلف، افزود: دانش آموختگان این دانشگاه در آینده باز هم در تارک علمی کشور خواهند درخشید و امید است که جهش علمی این دانشگاه  را در کشور و جهان شاهد باشیم و در  ردیف های برترجهانی قرار گیرد.

دکتر رضایی اظهار امیدواری کرد:  نشاط و امید روز به روز در جامعه افزایش یافته و سربلندی بیش از پیش کاشان را در زمینه های گوناگون از جمله  دانشگاه رقم بخورد.

رییس دانشگاه کاشان نیز در این آیین، تدفین سه شهید گمنام در این دانشگاه را مایه افتخار این دانشگاه عنوان کرد و گفت: عطر وجود این بزرگواران فضای معنوی خاصی را در دانشگاه ایجاد کرده است که کسب افتخارات دانشگاه مرهون خون شهدا و ایثارگری خانواده های شهدا می باشد.

دکتر عباس زراعت از تلاش های بسیار مثبت خیرین ارجمند این دانشگاه در حمایت از پروژه های دانشگاه قدردانی کرد و افزود:  مجموعه پردیس شهدا با حمایت مالی خانواده شهید مازوچی امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه  دانشگاه کاشان نخستین دانشگاهی بود که بنیاد حامیان آموزش عالی را راه اندازی کرد خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان رتبه نخست را در جذب خیرین در کشور دارد که بسیار مایه خرسندی  است.


وی به تاسیس ساختمان دانشکده ها، مجموعه ورزشی، مرکز مشاوره و بهداشت و درمان، آزمایشگاه مرکزی ،آزمایشگاه بیوتکنولوژی و ساخت خوابگاه های دانشجویی و متاهلین با حمایت و همراهی خیرین در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین این دانشگاه در کارهای پژوهشی، برگزاری کرسی های وقفی بین المللی، کتابخانه بنیاد مطهر و تجهیز آزمایشگاه های این دانشگاه کمک های بسیار ارزنده و درخشانی برجای گذاشته اند و دانشگاه را یاری رسانده اند.

دکتر زراعت همچنین از راه اندازی صندوق وام دانشجویی فاطمه الزهرا (س) در دانشگاه کاشان خبر داد و عنوان کرد: وام های این صندوق  از جمله به صورت شرافتی پرداخت می شود، بدین معنی که تنها شرافت افراد ضامن آنها بوده و دانشجویان هر زمان که توانایی لازم برخوردار شدند، می توانند نسبت به بازپرداخت وام و کمک به صندوق اقدام کنند.

رییس دانشگاه کاشان در ادامه ،  جایگاه این  مرکز علمی  بر اساس نظام های رتبه بندی بین المللی را برشمرد و گفت:  جامعه محوری  شعار این دانشگاه  است و سعی می شود تا دیوار بین دانشگاه و جامعه فرو بریزد.

دکتر زراعت تحریم ها را فرصتی برای دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشگاه سعی دارد تا با ارتباط هرچه بیشتر با جامعه و صنعت، طرح هر دانشجو یک مهارت را برگزار کند  تا هنگام دانش آموختگی با مهارت از دانشگاه خارج شوند.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در این راستا اتاق فکری نیز در ارتباط با مدیریت شهری تشکیل شده و استادان برای ارتقای رتبه باید طرح های پژوهشی در راستای برطرف کردن مشکلات موجود ارائه دهند.

در این مراسم که معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان، شهردار و جمعی از مسئولان کاشان حضور داشتند، مجموعه پردیس شهدای دانشگاه کاشان با مشارکت خیر ارجمند سرکار خانم مخصوص مسچی و به یاد فرزند شهیدش امیر منصور مازوچی با حضور دکتر عباس رضایی استاندار اصفهان به بهره برداری رسید.

 

کلید واژه ها: افتتاح طرح های عمرانی دانشگاه کاشان پردیس شهدا طرح های خیرساز


نظر شما :