انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه کاشان و پایگاه اطلاع رسانی بانک اطلاعات نشریات کشور(مگ ایران )

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۳ کد : ۹۶۶۶ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۴۳۳۵
انعقاد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه کاشان و پایگاه اطلاع رسانی بانک اطلاعات نشریات کشور(مگ ایران )

تفاهم نامه همکاری فی مابین معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با مدیر  پایگاه اطلاع رسانی بانک اطلاعات نشریات کشور "مگ ایران" منعقد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: با انعقاد این تفاهم نامه اطلاعات کلیه نشریات دانشگاه در این سایت بارگذاری می گردد و امکان دسترسی تمام محققان به نشریات  فراهم می شود.

دکتر مجید منعم زاده  افزود: دانشگاه همزمان با انتشار نسخه چاپی هر شماره از مجلات فایل الکترونیکی جلد، فهرست فارسی و انگلیسی(شامل عنوان، نام نویسنگان، شماره صفحه، چکیده و کلید واژگان) با فرمت word  و متن مطالب با فرمت pdf را مطابق با مشخصات مورد نظر مگ ایران  در اختیاراین  سایت قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت: سایت هم سالانه 30 درصد از درآمد دریافتی از مشترکان خود را به نسبت تعداد مقالاتی که توسط ایشان خوانده شده است به نشریات عضو اختصاص خواهد داد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان از محققان و پژوهشگران خواست تا مجلات خود را با آقای دکتر مصطفی باغ میرانی به نشانی  journals@kashanu.ac.ir  ارسال نمایند.

این تفاهم نامه در 5 ماده و در دو تبصره در دو نسخه به امضای دکتر مجید منعم زاده معاون پژوهشی و فناوری و حمید رضا معین مدیر سایت رسیده است.

مگ‌ایران یا بانک اطلاعات نشریات کشور یک کتابخانه دیجیتال است که در سال ۱۳۸۰ بنیانگذاری شده و شامل نسخه‌های دیجیتالی‌شدهٔ ژورنال‌های علمی است که در حال حاضر، امکان جستجو در میان متن کامل ۱٫۵۰۰ ژورنال را فراهم می‌آورد.

در حال حاضر این پایگاه دارای بیش از ۹۰۰٫۰۰۰ مقالهٔ تمام‌متن از ۱٫۵۰۰ ژورنال و همچنین حاوی مقاله‌های تمام‌متن روزنامه‌های ایران است.

هدف از طراحی این سایت، ایجاد مرجعی کامل و کارآمد از نشریات کشور در اینترنت، به منظور رفع نیاز محققین و علاقمندان و معرفی عناوین متنوع و بعضا مهجور نشریات و بسترسازی برای حضور موثر این رسانه دیرپا در صنعت نو پای اطلاع رسانی کشور است.

همچنین نشریات می‌توانند متن کامل و یا گزیده مقالات خود را در این سایت در دسترس کاربران ساکن در داخل و خارج کشور قرار دهند.

امکانات دیگری چون اشتراک آنلاین نسخه چاپی نشریات همراه با پرداخت الکترونیک، ایجاد فهرست های مورد علاقه توسط اعضا، دریافت خبرنامه های مختلف از انتشار نشریات و بخش ویژه گردآوری و آرشیو اخبار مطبوعاتی کشور این سایت را به پایگاهی با تعامل مثبت با کاربرانش مبدل ساخته است.

http://www.magiran.com/searchm.asp?ms=%CF%C7%E4%D4%90%C7%E5+%98%C7%D4%C7%E4&Field=all&Per=0

کلید واژه ها: بانک اطلاعات نشریات کشور نشریات دانشگاه کاشان مگ ایران انعقاد تفاهم نامه


نظر شما :