موسس بنیاد نخبگان سعیدی: نوآوران بسترساز رشد جوامع هستند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۷ کد : ۹۶۵۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۹۶

موسس بنیاد نخبگان سعیدی گفت: نوآوران و نخبگان بسترساز  رشد و توسعه کشورند و جوامع نوآور جلودار جامعه بشری و موفق هستند.

مهندس علی سعیدی در رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب در دانشگاه کاشان افزود: نباید در نوآوری به زمان و به علم مفرط توجه کنیم و باید بستری از زمان را توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه چیزی که امروز نوآوری است در فضای فردا شاید نوآوری نباشد، اظهار داشت: یک بستر علمی برای امروز وجود دارد که نوآوری شناخته می شود که باید امروز از این ایده ها به درستی استفاده شود.

مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی با بیان اینکه علم امروز آن علم بسیط دیروز نیست، خاطر نشان کرد: باید علم باید به روز باشد  و به درد جامعه و فضایی که مردم در آن استفاده می کنند بخورد.

مهندس سعیدی افزود: نوآوری در بستر دانشگاه ، پژوهش وشرکت های  دانش بنیان رشد پیدا می کند واز طرف مقابل ، تعارض خواسته ها با عدم  امکانات ، شکست نوآوری را به همراه دارد.

وی رسالت دانشگاه ها در نوآوری را، گردش علم روز و در نتیجه جهانی شدن دانشجو، تقویت توان تحلیل علمی دانشجویان  ، فرصت بعمل رساندن  ایده های خلاقانه با تعامل پژوهش،  پیاده سازی ایده با نوآوری و حمایت مدیریتی  با نگاه دانش بنیان و جذب و تعامل اساتید با ارزش جهانی و ایجاد بستر رشد مستمر علم، عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اگر علم نو عملیاتی شود  وایده خلق کند، نوآوری است، خاطر نشان کرد شناسایی نخبگان می تواند از طرق زیر انجام شود : قابلیت تحلیل، ارائه طریق و تصمیم گیری صحیح،  یافتن  از گزینه های متنوع  برای حل مسئله،  هماهنگی امور برای رسیدن به راه حل نوآورانه و توان تعقل در عبور بهینه از مشکلات و لزوم اعتماد به همه جوانهای  نخبه .

مهندس سعیدی با اشاره به اینکه نوآوران ، روحیات حساس  و نیازمند مراقبت دارند افزود: جوامع نوآور جلودار جامعه بشری  هستند.

مؤسس بنیاد نخبگان سعیدی تکمیل زنجیره نوآوری در کشور را لازم دانست و گفت: حمایت نوآوری از طریق منابع مالی و ارزش گذاری باید انجام شود.

مهندس سعیدی ارزش گذاری به نوآوران و خلق ارزش از آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایجاد تقاضا برای ایده نو در بخش خصوصی و تمایل به تولید آن، و زنجیره خود اتکایی رشد علم و پژوهش در کشور لازم است.

کلید واژه ها: بنیاد ملی نخبگان سعیدی ستاد توسعه دانشگاه کاشان رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب مهندس علی سعیدی


نظر شما :