بازدید مسئولین ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دانشگاه کاشان

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۸ کد : ۹۶۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۲۸

معاون دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و رئیس کار گروه پژوهش، زیرساخت و توسعه فناوری این ستاد، به منظور بازدید و آشنایی با پتانسیل های این دانشگاه و تبیین طرح تقسیم کار ملی در حوزه زیست فناوری، در دانشگاه کاشان حضور یافتند.

بازدید از آزمایشگاههای آموزشی  در زمینه زیست شناسی سلولی و مولکولی، گیاه شناسی، ژنتیک و میکروب شناسی، بخش اول این برنامه بود تجهیز بخشی از این  آزمایشگاه ها با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری انجام شده بود.  

حضور در محل احداث مجموعه آزمایشگاه های بیوتکنولوژی دانشگاه که با سرمایه  خیر ارجمند  حاج رضا مسلمی نیا و همراعی  ستاد توسعه دانشگاه وپیگری  دکتر رفیعی پور  در حال ساخت است  برنامه دوم بازدیدکنندگان بود. این  پروژه  با زیر بنای 1600 متر مربع، در سه طبقه (فاز اول دوطبقه) در سال  آغاز شده است.

 در ادامه برنامه، بازدید از مجموعه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه به ویژه بخش های مرتبط با زیست فناوری و بانک جلبک  شرکت  پرورش زالو و  مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه انجام گرفت.

پس از اتمام بازدیدهای ذکر شده، جلسه ای با حضور آقایان دکتر سروری، دکتر طهوری نژاد، رئیس دانشگاه کاشان، معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه، مدیر پژوهشی دانشگاه و تعدادی از اساتید گروه زیست شناسی سلولی و مولکولی دانشگاه (گروه بیوتکنولوژی) در محل دفتر ریاست دانشگاه تشکیل شد.

در این جلسه پس از خوشامدگویی رییس دانشگاه، دکتر رفیعی پور درخصوص حضور مسئولین ستاد توسعه زیست فناوری در دانشگاه کاشان و همچنین شکل گیری، اعضای هیأت علمی، رشته های تحصیلی و فعالیت گروه زیست شناسی سلولی و مولکولی (بیوتکنولوژی) دانشگاه توضیحاتی را بیان کرد.

وی در زمینه اهمیت تجاری سازی نتایج پژوهش های دانشگاهی و استقرار شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های تأسیس شده توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ها توضیحاتی را ارائه کرد.

 سپس در خصوص نوپا بودن گروه بیوتکنولوژی در دانشگاه کاشان و پتانسیل های دانشگاه برای طرح اولویت های پژوهشی در زمینه مسایل مربوط به منطقه کاشان مانند گیاهان دارویی و معطر ، ماهیان زینتی و ... به عنوان مأموریت در طرح تقسیم کار ملی بیان کرد.

در ادامه آقای دکتر سروری معاون دبیر ستاد نیز در خصوص انجام پژوهش های دانشگاهی برای حل مشکلات جامعه و اهمیت دانشگاه های مأموریت گرا مطرح نمودند. ایشان بیان داشتند که ورود هدفمند و منسجم در حوزه پژوهش های زیست فناوری، می تواند  مسیر جدیدی را برای دانشگاه کاشان باز نماید که ثمرات آن در آینده نزدیک محسوس خواهد بود.

در ادامه رییس دانشگاه کاشان، در خصوص ارتباط دانشگاه با ستادها و بخش های مختلف معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری توضیحاتی را ارائه کرد.

دکتر زراعت در خصوص موفقیت های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه، به ویژه کسب رتبه های ممتاز در سطوح کشوری و بین المللی مطرح کرد.

وی مطالبی نیز مرتبط  با موفقیت دانشگاه در جذب خیرین محترم منطقه برای ساخت و ساز ساختمان های آموزشی و پژوهشی و برخی امور دیگر در دانشگاه بیان کردند.

در پایان جلسه مذکور مقرر گردید تا دانشگاه کاشان چند موضوع مرتبط با مسائل و پتانسیل های منطقه کاشان به عنوان مأموریت این دانشگاه در قالب طرح تقسیم کار ملی به ستاد توسعه زیست فناوری اعلام نماید تا پس از تأیید، نسبت به انعقاد تفاهم نامه و اجرای پروژه ها اقدام شود.

 

کلید واژه ها: بیو تکنولوژی زیست فناوری دانشگاه کاشان آزمایشگاه مرکزی


نظر شما :