شهر خوب شهری است که دارای سند چشم انداز و مشتری محور باشد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۲ کد : ۹۵۱۵ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۱۸۹۲
شهر خوب شهری است که دارای سند چشم انداز و مشتری محور باشد

مدرس دانشگاه و عضو شورای توسعه کسب و کارهای دیجیتال گفت: شهر خوب شهری است که سند چشم انداز داشته باشد و برای رسیدن به آن برنامه ریزی داشته باشد و برنامه ها را بر اساس نیازهای منطقه تدوین کند.

مهندس امیرحسین اسدی در نشست تخصصی شهر خوب شهر کار آفرین با بیان اینکه شهر خوب تفکر مشتری محوری دارد، اظهار داشت: کارآمدترین شهرها چشم اندازی  منطقه ای فرایندی  برنامه ریزی  شده ،جامع و انعطاف پذیری ارائه می کنند.

وی سرمایه گذاری هوشمندانه برای رشد را لازم دانست و افزود: امروزه پویایی انسان و سرمایه،رقابت شدیدی میان شهرها ایجاد کرده است که باید برای جذب بهترین ایده ها و نیروی کار لایق رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه برای رشد اقتصادی باید فضایی مناسب برای کارآفرینان با استعداد ایجاد کنیم خاطر نشان کرد: باید سعی نماییم تا با همگرایی و فراهم کردن فرصت های کسب و کار،  کاشان به عنوان قطب فناوری و کارآفرینی  تبدیل شود.

مهندس اسدی همگرایی و گفتمان را رمز موفقیت یک شهر خوب دانست و گفت:شهرها می توانند از طریق گفت و گوی مداوم با رهبران صنایع و ایجاد کسب و کارها، سرمایه گذاران و استعدادهای مختلف  را در یک گروه انتخابی جذب کنند.

وی مزیت های رقابتی را برای یک شهر خوب مورد تاکید قرار داد و افزود: فرش، گلاب، راه، راه آهن و انرژی آفتابی از مهمترین مزیت های شهر کاشان است که باید از این مزیت ها به درستی استفاده شود.

عضو شورای کسب و کار دیجیتال منطقه محور بودن و تفکر زیست محیطی را  از دیگر ویژگی های شهر خوب عنوان کرد و اظهار داشت: شهر خوب شهری است که همه افراد یکسان هستند و یک فرصت برابر دارند.

مهندس اسدی اذعان کرد: نهاد ارزشی یک شهر بزرگ فقط به تشویق کسب و کارها محدود نمی شود بلکه فرصت هایی را برای کلیه ساکنان شهر با هدف کاهش و حفاظت از آسیب ها ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه شهر خوب با شهروند خوب ساخته می شود، خاطر نشان کرد: یک شهروند خوب وقتی روح پاکیزگی و سلامت ذاتی در وجود خود داشته باشد می تواند شهر پاکیزه و خوبی بسازد.

مهندس اسدی با اشاره به اینکه شهر خوب ساختنی است نه یافتنی، افزود: این شهروندان هستند که موجب می شوند با رعایت قوانین شهروندی و تعهد به حقوق شهروندی خود، شهر زیبنده ای داشته باشند و مدیریت واحد شهری و نظارت بر انجام فرایندهای شهر بر طبق برنامه کلان از ضروریات شهر خوب است.

نخستین رویداد کارآفرینی و فناوری شهر خوب با هدف حل چالش‌های مدیریت شهری در محورهای آب، حمل‌ونقل و ترافیک، پسماند، انرژی و محیط‌زیست، بهداشت و سلامت، گردشگری و صنایع و کسب‌وکارهای بومی با همکاری ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاددانش بنیان معاونت علمی و دانشگاه کاشان از 8 لغایت 10 اسفند ماه سال جاری در دانشگاه کاشان برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: شهر خوب


نظر شما :