برگزاری گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در دانشگاه کاشان

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۰ کد : ۹۵۰۹ اخبار دانشگاه معاونت فرهنگی
تعداد بازدید:۱۸۱۱

به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، سومین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان شهرهای کاشان و آران و بیدگل در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این نشست، با تبریک دهه فجر، هدف از این گردهمایی را یادآوری تلاش و مجاهدت این ایثارگران که برای دفاع از اسلام از جان، مال خود گذشتند عنوان کرد.

دکتر عباس زراعت نقش رزمندگان کاشانی در دوران دفاع مقدس را حایز اهمیت دانست و افزود:کاشان در شروع نهضت در سال 1342 و شروع انقلاب آغازگر بود و اولین ستادی هم که در دوران جنگ برای حمایت از رزمندگان تشکیل شد  ستاد کاشان بود.

وی پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی را لازم دانست و خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم کشورمان رشد کند باید همان روحیه ایثارگری رزمندگان را در همه امور بکار گیریم.

دکتر زراعت با بیان اینکه موفق ترین برنامه توسعه کشور را در زمان جنگ داشتیم،اظهار داشت: در آن زمان ملت،دولت و رهبری همه همدل و با هم بودند و این دلیل شور و نشاط رزمندگان و موفقیت برنامه ها بود که امید است در حال حاضر هم با همدلی و اتحاد همه بتوانیم  در جنگ   پیروز شویم.

فرمانده سپاه کاشان هم در این نشست با گرامیداشت سالروز انقلاب اسلامی نقش  رزمندگان و خانواده های شهدا را در پیروزی انقلاب حایز اهمیت دانست و گفت: انقلاب اسلامی ماحصل تلاش و فداکاری و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار عمو مهدی  به دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی متعلق به کشور ایران نیست بلکه در تمام دنیا تاثیر گذار بوده است و امروز شاهد  صدور انقلاب اسلامی به کل دنیا هستیم.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را قرار گرفتن ملت ایران زیر پرچم ولایت عنوان کرد و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران از یوغ حکومت های استکباری و شاهنشاهی خارج شدند و زیر پرچم ولایت و حکومت الله قرار گرفتند.

عمومهدی دومین دستاورد انقلاب اسلامی را تدوین قانون اساسی عنوان کرد و افزود: در زمان گذشته قانون اساسی تلفیق شده از کشورهای مختلف استکباری بود ولی اندیشمندانی همچون آیت الله شهید بهشتی و آیت اله خامنه ای و دیگران قانون اساسی رابر مبنای آیات قرآن و فرامین ائمه اطهار(س) تدوین کردند.

وی تشکیل جمهوری اسلامی و استقرارنظام ولایی را ثمره دیگر انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: تحقق مردمسالاری و زمینه سازی دخالت مردم در سرنوشت  کشور بسیار حایز اهمیت است.

وی گفت: حفظ استقلال،آزادی و عزت مردم ایران  از دیگر دستاوردها و ویژگیهای انقلاب اسلامی است که در زمان طاغوت مردم چنین عزت و استقلالی از خود نداشتند و مستشاران آمریکایی در همه ادارات و دستگاهها و ارتش دخالت داشتند و قانون کاپیتولاسیون عزت مردم را زیر سوال برده بود.

فرمانده سپاه کاشان به دستاوردهای علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: بیش از 70درصد مردم در زمان طاغوت بیسواد بودن  و این در حالیست که امروز نزدیک به 100درصد مردم از سواد برخوردارند.

وی کل دانشجویان در سال 1356را حدود 154هزار دانشجو عنوان کرد و گفت: امروز تعداد دانشجویان به بیش از 4میلیون نفر رسیده است که در بیش از دو هزار مرکز علمی و آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

وی به کسب رتبه52 علمی ایران  در سال 1355 اشاره کرد و گفت: این در حالیست که در سال 1391رتبه علمی ایران به 17رسیده است و سرعت رشد علمی کشور  11برابر متوسط جهانی است.و یک درصد از کل دانشمندان دنیا متعلق به ایران هستند .

عمو مهدی موفقیت های علمی دانشمندان و محققان ایران در  پزشکی،هسته ای، نانو و ورود ایران به باشگاه فضایی را در خور توجه دانست و گفت:ایران همچنین در صنایع نفت،کشتی سازی،راهسازی و حفر چاههای نفت و گاز و پتروشیمی  و نیز تولید زیردریایی و هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفت های زیادی داشته است.

فرمانده سپاه کاشان همه این موفقیت ها را مرهون تلاش مردم و جوانان انقلابی و خانواده های شهدا عنوان کرد و افزود: از ابتدای انقلاب هر جایی که انقلابی عمل کردیم و تحت فرمان ولایت قرار گرفتیم موفق شده ایم.

عمو مهدی اظهار امیدواری کرد : این روحیه انقلابی همیشه در بین جوانان و ملت ایران جریان داشته باشد تا این انقلاب پایدار و زمینه ساز ظهور امام زمان عج باشد.

سخنرانی فرماندهان دوران دفاع مقدس و اجرای برنامه های متنوع و تقدیر از پیسکسوتان دفاع مقدس و عوامل برگزاری گردهمایی از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

 

کلید واژه ها: رزمندگان گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس ایام دهه فجر


( ۱ )

نظر شما :