کارگاه دانش افزایی روش و مدیریت تحقیق بهسازی منابع آب در دانشگاه کاشان

۱۵ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۳ کد : ۹۳۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۵۶
کارگاه دانش افزایی روش و مدیریت تحقیق بهسازی منابع آب با حضورمشاور مدیرعامل و معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از کارشناسان و متخصصان واستادان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
کارگاه دانش افزایی روش و مدیریت تحقیق  بهسازی منابع آب در دانشگاه کاشان

کارگاه دانش افزایی روش و مدیریت تحقیق بهسازی منابع آب با حضورمشاور مدیرعامل و معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و جمعی از کارشناسان و متخصصان واستادان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

مشاور مدیر عامل مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور در این نشست با بیان اینکه برای طرح های نیمه تمام وزارت نیرو در بخش آب 270 میلیارد تومان مورد نیاز است، افزود: در سال جاری  کمتر از پنج هزار میلیارد تومان  در این بخش هزینه شده است.

 مهندس علی اصغر قانع با اشاره به اینکه در کشور 36 هزار طرح بزرگ و کوچک وجود دارد، اظهار داشت: تعدادی از این طرح ها  در فهرست واگذاری  به بخش خصوصی قرار گرفته است که برای تسریع در امر واگذاری  این طرحها ضروریست  از مشوق های لازم  استفاده شود  و بر اساس هر طرح  میتوان مکانیزم های خاص و مزیت جدید ایجاد کرد تا سرمایه گذاران  برای ورود به این طرحها انگیزه  پیدا کنند.

  مهندس قانع  خاطر نشان کرد:  در بخش آب و فاضلاب با واگذاری بخشی  از منابع آبی و یا پسابهای ایجاد شده  سرمایه گذار می تواند  به این حوزه ورود  پیدا کند.

  تجزیه و تحلیل شاخص های بهره وری شرکت های آب و فاضلاب شهری از دیگر موضوع های ارائه شده در این کارگاه بود که توسط دکتر حسین سجادی فر اقتصاد دان و مشاور معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارئه شد.

در این کارگاه همچنین خانم دکتر هدی قاسمیه معاون آموزشی دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین دانشگاه کاشان هم  در خصوص منشاء و مکانیسم شور شدن آبهای زیرزمینی دشت کاشان توضیح دادند.

کلید واژه ها: کارگاه کارگاه دانش افزایی دانشگاه کاشان


نظر شما :

حسين ارباب ۱۶ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۰
در تعریف مدرن بیسوادی- بیسواد کسی است که نتواند از دانسته ها و آموخته های خویش در عمل به درستی استفاده کند. بنابر این جای هیچ شک و تردیدی نیست که نسلهای گذشته این مرز و بوم با سواد تر از نسل کنونی بوده اند!!! زیرا آنها می دانستند که چگونه متناسب با ظرفیت منابع آب از آنها استفاده کنند. در حالی که حفر چاههای غیر قانونی و استفاده بی حد و مرز از انواع پمپ های پیشرفته و قانون شکنی های پیدا و پنهان و تخریب قنوات توسط مقامات مسئول و عدم توجه و رسیدگی دستگاه قضایی به تخلفات انجام شده در دهه های اخیر مدارج علمی و سطح آگاهی و تعهد اخلاقی همه مسئولین از شهرداران متخلف گرفته تا قضاتی که به طور علنی چشم خود را بر روی تخلفات بسته اند را زیر علامت سئوال قرار داده است و اکنون باید تاوان این همه جهل و نادانی را بپردازیم.