همایش کارآفرینی در بیوتکنولوژی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۴ کد : ۹۳۳۷ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۱۲۶۲

دومین  نشست کارآفرینی و بیوتکنولوژی  با حضور اساتید و دانشجویان بیوتکنولوژی  در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان گفت: ماهیت بین رشته‌ای بودن این رشته، مجموعه فعالیت‌های تجاری در این زمینه و نقش آن در اقتصاد محلی کاشان، لزوم توجه بیشتر به بیوتکنولوژی را می‌طلبد.

داوود حسنعلیان با اشاره به اینکه بخش مهمی از اقتصاد و فعالیت‌هایی که از برندهای ممتاز منطقه‌ی کاشان همچون گلاب، اسانس، گیاهان دارویی، پرورش ماهیان زینتی، پرورش عقرب، زمینه تولید زالو و مشتقات آن و بسیاری از فعالیت‌های صنعتی مرتبط را شامل می‌شود، افزود: ارتباط فعالیت‌های جاری با دانشگاه می‌تواند ضمن علمی و سپس صنعتی‌کردن و ورود فناوری‌های نوین ضامن استمرار و رشد این فعالیت‌ها باشد.

وی از برنامه‌های مرکز کارآفرینی را ارتباط و توجه هرچه بیشتر بین واحدهای تولیدی با دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: در این نشست ابتدا آقای کارگرنژاد از متخصصین حوزه علمی و عملی کارآفرینی  و از کارآفرینان برتر استان و ملی، راهکارهای تبدیل ایده به ثروت سخنرانی را ارائه کردند .

سپس آقای دکتر تولایی رئیس انجمن ژنتیک ایران در ارتباط با فرصت‌های موجود و شناخت ظرفیتهای محلی و ملی بیوتکنولوژی به عنوان یکی از رشته‌های مهم و تأثیرگذار، سخنرانی و به سؤالات دانشجویان پاسخ دادند.


( ۴ )

نظر شما :