کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی گرین متریک

۰۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۰ کد : ۹۳۱۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۸۰۸
کسب رتبه دوم کشوری دانشگاه کاشان در نظام رتبه بندی گرین متریک

رئیس دانشگاه کاشان گفت: در جدیدترین  رتبه بندی گرین متریک 2018 دانشگاه کاشان برای دومین سال پیاپی رتبه دوم کشوررا کسب کرد.

دکتر عباس زراعت افزود: دانشگاه کاشان در این  نظام رتبه‌بندی، همچنین رتبه 107 جهانی را به دست آورد.

وی خاطر نشان کرد:  این رتبه بندی باهدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست های مرتبط با محیط زیست وتوسعه پایدار در دانشگاه های کشورهای مختلف راه اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی "محیط زیست و زیرساخت" ، "انرژی وتحقیقات اقلیمی" ، "مدیریت پسماند" ، "آب" ، "حمل ونقل"، "آموزش"  برای رتبه بندی مؤسسه ها استفاده می کند.

گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست گذاران در محیط های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ده هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه بندی ارزیابی می شود که فهرست پانصد مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می  شود.

شایان ذکر است دانشگاه کاشان در رتبه بندی جهانی این نظام نسبت به سال گذشته دو پله ارتقا داشته است.

ریاست دانشگاه این افتخار بزرگ را به همکاران هیات علمی و کارمندان و دانشجویان عزیز تبریک گفته و از تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه بخاطر تلاش هایی که در کسب این موفقیت داشته اند تشکر نمود.

دریافت گزارش کامل گرین متریک 2018

لینک انعکاس خبر  در رسانه ها:

خبر رتبه‌بندی گرین‌متریک در وبسایت وزارت علوم و فناوری

باشگاه خبرنگاران جوان دانشجو (ایسکانیوز)

جوان آنلاین

خبرگزاری ایسنا

 

کلید واژه ها: رتبه بندی دانشگاه کاشان رتبه بندی دانشگاه ها گرین متریک رتبه بندی گرین متریک 2018 2018 رتبه بندی جهانی


( ۳ )

نظر شما :

علی ۰۷ دی ۱۳۹۷ | ۰۶:۳۱
سلام به اساتید مدیران و همه ی فعالین دانشگاه که سهم مهمی برای ترقی دانش و علم ایفا میکنند. دانشجوی قدیمی دانشگاه هستم و الان مشغول تحصیل تو ایالت متحده ام. الان اینجا عصر هست یهو سری زدم به سایت تحصیلات عالی تایمز که لینکشو در زیر میزارم. طبق این لینک دانشگاه کاشان رتبه سوم بهترین دانشگاه کشور رو به دست اورده. تو بعد جهانی مهمترین و حرفه ایی ترین سیستم رتبه دهی متعلق به تایمز هست https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2019/world-ranking#!/page/0/length/25/locations/IR/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats این رتبه بندی برای سال ۲۰۱۹ هست و دانشگاه کاشان بعد از نوشیروان بابلی و امیر کبیر موفق به کسب رتبه ی سوم شده. برای دیدن رتبه ی بهترین دانشگاه های ایران تو فیلد کشور اسم ایران رو بنویسید. بخش تحصیلات عالی تایمز تو ایالت متحده و اکثر کشورهای غربی اولین گزینه و مهمترین منبع برای رتبه بندی دانشگاه ها هست. بنده به عنوان دانشجوی دانشگاه کاشان واقعا برام باعث افتخاره. ایران برای ما مهاجرین افغان و منجمله خودم خانه ای هست که هرجا باشیم مهربانی گرمی و صمیمیت رو هرگز فراموش نمیکنیم. به امید موفقیتهای بیشتر.
پاسخ مدیر سایت ۰۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۲

با سلام و تشکر فراوان

به لطف خدا و تلاش اعضای خانواده دانشگاه کاشان، ما رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم و امتیاز دانشگاه کاشان با دانشگاه امیرکبیر برابر است.
 چینش الفبایی وبسایت دانشگاه امیرکبیر را بالاتر از دانشگاه کاشان قرار داده است.
دانشگاه کاشان رتبه اول دانشگاه‌های جامع ایران را در تایمز 2019 کسب کرده است.