کارگاه طیف سنجی رامان برگزار شد

۲۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۲ کد : ۹۲۴۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۵۳
کارگاه طیف سنجی رامان برگزار شد

کارگاه طیف سنجی رامان به همت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان برگزار شد.


رییس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان گفت: در این کارگاه که با همکاری شرکت تکسان که پیشرو در ساخت دستگاه و ارائه خدمات طیف‎سنجی می باشد بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دو تن از اساتید محترم دانشگاه در آن شرکت کردند.


دکتر مهرداد مرادی با اشاره به اینکه این کارگاه در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد افزود: در بخش عملی شرکت کنندگان از نزدیک با نحوه کار دستگاه آشنا شدند و چالشها و راهکارهای پیش رو در این نوع طیف سنجی را مورد بررسی قرار دادند.


وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی علاقمندان با مفاهیم نظری و عملی این نوع طیف‎سنجی ذکر کرد و اظهار داشت: شرکت تکسان تخفیف های 2۰ درصدی آنالیز برای کلیه شرکت کنندگان و به برگزیدگان یک مسابقه از مفاهیم اموزش تخفیف آنالیز 50 درصدی اهدا کرد.


طیف سنجی رامان یک تکنیک طیف سنجی مولکولی است (یعنی با شناسایی مولکول ها سر و کار دارد، نه اتمها) که کاربرد های متنوعی در زمینه های تحقیقاتی مختلف پیدا کرده است. تکنیک رامان بر خلاف سال های ابتدایی ابداعش، امروزه بسیار متداول شده و در علوم پایه و کاربردی استفاده فراوانی پیدا کرده است.
تکنیک رامان در حوزه‌های متنوعی کاربرد دارد و استفاده از آن در پزشکی، داروسازی، علوم تغذیه، علوم دفاعی و صنعت رشدی چشمگیر پیدا کرده‌است.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کارگاه طیف سنجی طیف سنجی رامان آزمایشگاه مرکزی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان شرکت تکسان کارگاه طیف سنجی رامان


نظر شما :