پنجمین کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیر یون ساز در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۶ کد : ۸۶۳۵ اخبار دانشگاه اخبار همایش ها و سمینارها
تعداد بازدید:۳۹۲۵

پنجمین کنفرانس ملی سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز و غیریون ساز به همت انجمن حفاظت در برابر اشعه ایران در روز بیست و ششم مهرماه سال جاری در  دانشگاه کاشان  برگزار می شود.

دبیر علمی این کنفرانس ملی گفت: دزیمتری فردی: داخلی و خارجی، دزیمتری در پزشکی: بیماران و بیولوژیکی، دزیمتری پرتوهای طبیعی محیطی: گاما، رادن و کیهانی، دزیمتری گذشته نگر: حوادث و سال یابی، دزیمتری پرتوزایی زیاد مقدار و کم مقدار، اثرات بیولوژیکی پرتوهای یون ساز، مفاهیم پایه و اصول دزیمتری و دزیمتری در صنایع هسته ای و شتابدهنده ها از محورهای این همایش است.

دکتر مصطفی زاهدی فر، روش ها نوین دزیمتری و تولید دزیمتر، محاسبات کد در دزیمتری، حفاظ گذاری پرتوهای یون ساز، دزیمتری و ارزیابی پرتوگیری مردم و قانون، مقررات و ضوابط ایمنی پرتوهای یون ساز را از دیگر محورهای سنجش و ایمنی پرتوهای یون ساز عنوان کرد و افزود: همچنین پژوهشگران می توانند مقالات خود را با سنجش و ایمنی پرتوهای غیر یون ساز با عناوین اثرات بیولوژیکی و حفاظ گذاری پرتوهای غیریون ساز، بررسی میدان های الکتریکی و مغناطیسی با فرکانس های کم، بررسی پرتوهای رادیویی و ماکروویو و بررسی پرتوهای نور و لیزری ارسال نمایند.

وی آخرین مهلت دریافت مقالات را 10 شهریور 97 ذکر کرد و یادآورشد: کلیه مقالات پذیرفته شده، در یک شماره ویژه مجله علمی-پژوهشی سنجش و ایمنی پرتو چاپ خواهد شد.

 جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و ارسال مقاله به وب سایت کنفرانس به نشانی:https://rsmconf.kashanu.ac.ir/fa  مراجعه نمایید.


( ۲ )

نظر شما :