دانشجویان دانشگاه کاشان حدود ۱۰ هزار جلد کتاب امسال از کتابخانه بنیاد مطهر امانت گرفتند

۰۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۴ کد : ۸۵۰۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۱۴۸

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان گفت: دانشجویان این دانشگاه، حدود 10 هزار جلد کتاب در سال تحصیلی جدید از کتابخانه بنیاد مطهر امانت گرفتند.

 

زهرا چینی اظهار کرد: این کتابخانه با مجموعه ای بالغ بر 4420 عنوان  و 10000 جلد کتاب در حال خدمت رسانی به  حدود 3500 عضو می باشد.

 

وی افزود: کتابخانه بنیاد مطهر با همت و سرمایه خیرین ارجمند  آقایان سیدمرتضی هاشمی و مهدی کتابچی در سال 1392 و با هدف کمک به ارتقای علمی دانشگاه و توسعه فضاهای پژوهشی، تحقیقاتی و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی تاسیس گردید.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه در بخش های مختلف (امانت، سازمان دهی منابع چاپی و کتابخانه دیجیتال) از نرم افزار جامع کتابخانه ای پارس آذرخش (digilib) استفاده می کند، اظهار کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به پورتال کتابخانه اقدام به ثبت نام در کتابخانه، جستجوی اطلاعات کتابشناختی مدارک مورد نیاز، بررسی حساب کاربری و نیز تمدید کتابهایشان بنمایند.

 

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: براساس مقررات این کتابخانه، هردانشجو می تواند تعداد چهار کتاب در طول ترم تحصیلی به امانت بگیرد، و همین امر تعداد مراجعین کتابخانه را افزایش داده است به گونه ای که در طول سال تحصیلی اخیر بیش از 10000 تراکنش امانت کتاب در این کتابخانه ثبت شده است

.

 

وی افزود: تهیه و سفارش کتب بر اساس درخواست دانشجویان و صلاحدید و سفارش اساتید محترم گروه های آموزشی و نیز هماهنگ با کتابخانه های دانشکده ای و در حداقل زمان ممکن صورت میگیرد.

 

مسئول کتابخانه بنیاد مطهر دانشگاه کاشان تاکید کرد: این کتابخانه جهت حفظ و ارتقای کیفی و کمی منابع خود ،پذیرای کتابهای اهدایی در صورت منطبق بودن با نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان و  روزآمد بودن، نیز می باشد.

ضوابط و آیین نامه کتابخانه بنیاد کتاب مطهر

لینک انعکاس خبر:

http://www.iribnews.ir/fa/news/2134462/


( ۲ )

نظر شما :