تقدیر از دو دانشجوی دانشگاه کاشان در بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه کشور

۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۲۳:۱۶ کد : ۸۲۱۵ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۳۵۷۴

از دو دانشجوی دانشگاه کاشان  "علیرضا آقایی" دانشجوی دکترای مهندسی مکانیک و "فاطمه کوره پزان مفتخر" دانشجوی دکترای ریاضی محض دانشگاه کاشان طی مراسمی  با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر علوم  در بیست و ششمین جشنواره دانشجویان نمونه کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تقدیر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در این مراسم  تاکید کرد: دوره دانشجویی دوره ویژه‌ای است و رقابت‌ها نیز در این دوره بسیار محسوس است اما کسانی که به طور مستمر در دوره تحصیلی علاوه بر برتری تحصیلی در همه ویژگی‌های مورد انتظار از یک دانشجو را کسب می‌کنند کسانی هستند که امروز به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌شوند.

 

وزیر علوم با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا زمینه‌های لازم برای رشد و وجود نگاه نقادانه در بین دانشجویان شکل بگیرد، افزود: در واقع این افراد ضمن اینکه خودشان شایستگی دانشجوی نمونه را دارند بلکه نماینده سایر دانشجویان نمونه دیگری هستند که تعدادشان در کشور کم نیست.

 

وزیر علوم به مهم‌ترین انتظارات از دانشجویان نمونه اشاره کرد و گفت: برخی از این انتظارات به نگاه به آینده علم و دانش دانشجویان مربوط می‌شود و چون این دانشجویان خودشان در آینده مجریان و برنامه ریزان مهم هستند و باید نگاه نقادانه و تیزبینانه به مسائل را داشته باشند که البته این نگاه در بین دانشجویان وجود دارد.

 

دکتر غلامی تاکید کرد: مجموعه کارهایی هر ساله برای انتخاب دانشجویان نمونه انجام می‌شود و این روند مدلی هست که سال‌های گذشته مورد توجه بوده ودانشجویان برآن اساس انتخاب می‌شدند اما اگر دانشجویان، اعضای هیأت علمی و رؤسای دانشگاه‌ها برای تکمیل و ارتقای این مدل پیشنهاداتی داشته باشند می‌توانند به معاونت دانشجویی علوم و فرهنگی وزارت بهداشت ارائه بدهند تا در سال‌های آینده با نگاه وسیع‌تری بتوانیم دانشجویان را انتخاب کنیم.

 

وزیر علوم با تاکید بر اینکه افزایش سنوات نباید مانع استفاده از فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری شود، گفت: نباید این موضوع برای دانشجویان نمونه مانع ایجاد کند و دانشجویان نمونه نیز که سال‌های قبل به فرصت مطالعاتی رفتند و بخشی از هزینه را از جیب خودشان هزینه کرده‌اند نیز می‌توانند با مراجعه به معاونت دانشجویی وزارت علوم هزینه‌های خود را دریافت کنند.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: نگاه ما به دانشجویان نمونه به عنوان آینده سازان کشور نگاه بسیار ویژه‌ای است. بنابراین وظیفه ما است که برای حضور مؤثر آنها در آینده توجه ویژه‌ای داشته باشیم اما باید توجه کرد در شرایط فعلی مباحث اشتغال دانش آموختگان موضوع نگران کننده‌ای است و ما در وزارت علوم و بهداشت تلاش می‌کنیم در برنامه ریزی‌های اقتصادی و توسعه کشور نگاه ویژه‌ای به این افراد داشته باشیم.

 

وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم طرحی را برای مهارت آموزی شغلی دانشجویان اجرا می‌کنیم که دانشگاه علامه طباطبایی اولین دانشگاهی است که این طرح را با موفقیت انجام داد و در سایر دانشگاه‌ها نیز انجام می‌شود تا بر اساس آن دانشجویان بعد از دانش آموختگی مهارت‌های شغلی بیشتری نیز داشته باشند.

 

دکتر غلامی در پایان گفت: مراسم انتخاب دانشجویان نمونه کشوری یک بار در سال برگزار می‌شود و در واقع این مراسم یک نماد است و تکلیف ما این است که همه ساله و همه روزه این نگاه را به دانشجویان داشته باشیم.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دستاوردها


( ۵ )

نظر شما :