شروع بازسازی یک روستا در مناطق زلزله زده توسط دانشگاه کاشان

۲۳ دی ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۱ کد : ۷۹۸۱ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۳۷۵۹

گزارش بازدید دکترزراعت رئیس دانشگاه کاشان را از مناطق زلزله زده کرمانشاه در زیر می خوانیم:

پس از دو ماه بررسی برای بازسازی یک روستای زلزله زده در کرمانشاه سرانجام روستای مشکنار با حدود یکصد خانوار انتخاب شد. ملاک های ما برای انتخاب روستا عبارات بود از: امکان اشتغالزایی، طبیعت زیبا، دسترسی آسان، فرهنگ مناسب و... قرار شد صبح روز ۵شنبه ۲۰ دی ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، کار را شروع کنیم.

بر همین اساس تیم سه نفره دانشگاه و تیم وزارت روز سه شنبه به منطقه رفتیم تا هماهنگی ها را انجام دهیم.متاسفانه اختلافات زیادی میان مسوولان وجود دارد. از یک طرف سپاه که مسوولیت این روستا ها را بر عهده دارد اصرار بر شروع کار دارد و حتی عملیات بازسازی را شروع کرده است اما برخی مسوولان می گویند اگر یک روستا به صورت خاص ساخته شود موجب اعتراض روستاهای دیگر می شود. متاسفانه این اختلاف ها که دودش به چشم مردم می رود سبب شد کار ما به تاخیر بیفتد و ما روز جمعه برگشتیم.

تحمل این شرایط برای مردم خیلی سخت است و ای کاش مسئولان این را می فهمیدند و مانع کار خیرین نمی شدند.خیرین زیادی اعلام آمادگی کرده اند اما موانع بیهوده بر سر راهشان قرار دارد. به هر روی برای اطلاع همکاران عزیز گزارش مختصری ارائه گردید.

ضمن تشکر از عزیزانی که پیگیر موضوع هستند امیدواریم هرچه زودتر کار شروع شود و مردم از این وضعیت اسف بار خارج شوند.زندگی در آنجا خیلی دشوار است و مردم بویژه کودکان زجر می کشند.درک اینکه مادری بگوید دو ماه استحمام نکرده ام بسیار دشوار است و کمک به این همنوعان پاداش فراوانی دارد.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان بازسازی روستای مشکنار


( ۲ )

نظر شما :