پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان ایجاد می شود

۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۲ کد : ۷۰۹۰ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۹۵۰
رئیس دانشگاه کاشان گفت: در جلسه هیات رییسه دانشگاه و فرماندار کاشان با رییس و مسوولان شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان تاسیس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان به تصویب رسید.
پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان ایجاد می شود

رئیس دانشگاه کاشان گفت: در جلسه هیات رییسه دانشگاه  و فرماندار کاشان با رییس و مسوولان شهرک علمی، تحقیقاتی اصفهان تاسیس پارک علم و فن آوری غیاث الدین جمشید کاشانی در دانشگاه کاشان به تصویب رسید.

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه شهرک علمی، تحقیقاتی مجموعه ای از چند پارک علم و فن آوری می باشد اظهار داشت: در حال حاضر دو پارک علم و فن آوری زیر مجموعه شهرک اصفهان فعالیت می کند و پارک کاشان نیز سومین پارک خواهد بود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد دانشگاه زمینی جنب زمین های دانشگاه برای پارک اختصاص داده و فعلا دفتری برای انجام اقدامات اداری در نظر گرفته شود تا مقدمات استقرار شرکت ها و مراکز رشد در پارک فراهم گردد.

دکتر زراعت با بیان اینکه رییس شهرک تحقیقاتی هفته آینده برای بازدید از زمین و ساختمان و بحث های تکمیلی به دانشگاه سفر می کنند اظهار امیدواری کرد: همزمان با شروع تحصیلی سال جدید و  پس از طرح موضوع در شورای دانشگاه و تصویب در هیات امنای دانشگاه کاشان و شهرک علمی و  تحقیقاتی، شاهد شروع فعالیت پارک علمی فن آوری کاشان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: پارک های علمی فن آوری مصداق کامل ارتباط دانشگاه و صنعت است و با توجه به وجود دانشکده های مهندسی، علوم و معماری و نیز صنایع گسترده و متنوع در منطقه کاشان نیاز به چنین پارکی کاملا احساس می گردد.

رئیس دانشگاه کاشان یکی از دلایل موفقیت پارک  تحقیقاتی اصفهان را قرار گرفتن آن در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد و گفت: اکثر اساتید دانشگاه صنعتی پس از تدریس و کارهای علمی در دفتر شرکت های خود در پارک حضور یافته و دانش خود را تبدیل به محصول دانش بنیان می کنند.

دکتر زراعت با تاکید بر اینکه  شرط بقا و شکوفایی صنعت نیز بهره مندی از تکنولوژی محور قراردادن دانش است خاطر نشان کرد: پارکها محل اتصال تکنولوژی و صنعت می باشند.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان پارک پارک علم و فناوری شهرک علمی تحقیقاتی بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی رییس دانشگاه کاشان غیاث الدین جمشید کاشانی


نظر شما :