ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه رمز توسعه پایدار است

۰۴ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۵۳ کد : ۷۰۷۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۷۸
ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه رمز توسعه پایدار است

رییس دانشگاه کاشان گفت: ارتباط  دانشگاه با صنعت و جامعه رمز توسعه پایدار است.

دکتر عباس زراعت در نشست ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار داشت: دانشگاه مهم ترین کانون تحقیق و پژوهش است و ارتباط هر چه بیشتراستادان دانشگاه با صنعت می تواند منشاء تحولات و توسعه علمی و رفع مشکلات اقتصادی کشور باشد.

وی هویت گفتگوی منطقی را یکی از راهبردهای لازم برای توسعه دانست و افزود: برگزاری این نشست ها به جهت تبادل آرا و نظرات اعضای هیات علمی و ارائه راهکارهای لازم در راستای ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنعت لازم است.

وی با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل اصلی کشور، نبود فضای گفتگوست خاطر نشان کرد: در صورت نبود گفتگوی منطقی امکان پیشرفت  در هیچ زمینه ای وجود نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه کاشان همچنین مدیریت مشارکتی را دیگر موارد لازم برای پیشرفت و توسعه عنوان کرد و افزود: همه مجموعه دانشگاه باید با تعامل، همدلی، اتحاد و مشارکت با یکدیگر سعی نمایند اهداف و سیاست های دانشگاه را تحقق بخشند و برنامه های دانشگاه را به سند چشم انداز نزدیک نمایند.

دکتر زراعت افتخارات دانشگاه و قرار گرفتن در سطح دو و جزء 10 دانشگاه برتر کشور را مرهون تلاش های مجموعه کارکنان این دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: با تلاش ها و همکاری های دکتر منصوری، دانشگاه کاشان در عرصه بین المللی توانسته موفقیت های زیادی را کسب نماید که جای تقدیر دارد.

وی استفاده درست و بهینه  از امکانات و پتانسیل های دانشگاه برای انجام کارهای تحقیقاتی متناسب با رفع نیازها و حل مشکلات جامعه را به اعضای هیات علمی دانشگاه مورد تاکید قرار داد و افزود: بازار کار در دست دانشگاه است ولی متاسفانه برخی افراد بیرون دانشگاه از برند این دانشگاه استفاده و درآمدزایی می کنند که  اعضای هیات علمی باید  این را مورد توجه قرار دهند.

دکتر زراعت با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، دانشگاه باید 50 درصد هزینه هایش را خود تامین کند از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا با ارتباط هر چه بیشتر با صنعت سعی نمایند علم را تبدیل به فناوری و ثروت نمایند.

در این نشست اعضای هیات علمی، محققان و رؤسای دانشکده های دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

کلید واژه ها: صنعت و جامعه توسعه پایدار کانون پژوهش


( ۱ )

نظر شما :