استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۸ کد : ۶۷۸۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۲۱۰
به مناسبت بزرگداشت روز معلم استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان طی مراسمی تجلیل شدند.
استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان تجلیل شدند

به مناسبت بزرگداشت روز معلم استادان نمونه آموزشی دانشگاه کاشان طی مراسمی تجلیل شدند.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک روز معلم، افتخارات این دانشگاه را مرهون تلاش های استادان دانست و گفت: برگزاری این مراسم به منظور پاسداشت و تجلیل از این استادانی است که در راستای ارتقای دانشگاه تلاش کردند.

دکتر عباس زراعت با اشاره به بیان اینکه شیوه آموزشی سنتی امروز برای دانشگاه رقابتی کارساز نیست افزود: امروز دانشگاه باید به بنگاه علمی اقتصادی تبدیل شود که همه افراد از آن ذی نفع باشند و از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه امروز ساختار دانشگاه به گونه ای نیست که نتیجه کارهای خود را بتوانند پیدا کنند خاطر نشان کرد: استادان باید به این سوال پاسخ دهند که چه راهکاری لازم است که دانشگاه تبدیل به بنگاه علمی شود.تا محصولی را که تولید می کنند نتیجه آن را در همان محل مشاهده کنند.

دکتر زراعت با اشاره به دهه سرآمدی آموزش، ارتقاء آموزشی دانشگاه را از دیگر مطالبات بیان کرد و گفت: استادان باید ببینند که چه کاری انجام دهند که کیفیت آموزش ارتقاء یابد تا دانشجویان در هنگام فارغ التجصیلی بیکار نباشند و از علم خود تولید ثروت کنند.

وی از گروههای آموزشی خواست تا نیازسنجی کنند و ببینند نیازهای جامعه چیست و سر فصل ها و میان رشته ای ها را با برگزاری کارگاه های و دوره های آموزشی ارتقاء بخشند تا دانشگاه بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

رئیس دانشگاه کاشان چگونگی کیفیت پژوهش را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه امروز پژوهش ما کیفیت محور شده است باید استادان به این سوال پاسخ دهند که چه کاری انجام دهیم که با کارهای پژوهشی نیاز جامعه را برطرف کنیم.

دکتر زراعت، از استادان دانشگاه خواست  تا با ارتباط با صنعت و استفاده از پتانسیل های دانشگاه سعی کنند تا علم را تبدیل به محصول و علم را تجاری سازی کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید اعتماد صاحبان صنایع را به دانشگاه جلب نمائیم تا محصولات خود را  با استفاده از علم و فناوری ارتقاء بخشند.

رئیس دانشگاه کاشان، استقلال مالی را از دیگر موارد نیاز دانشگاه دانست و گفت: استادان باید به این سوال پاسخ دهند که دانشگاه چه برنامه ای را باید برای اینکه دانشگاه مستقلی شود پیاده سازد.

وی مهمترین راهکار استقلال مالی دانشگاه را افزایش درآمدهای اختصاصی بیان کرد و افزود: درآمدهای اختصاصی دانشگاه در حال حاضر 12 میلیارد تومان است که 40درصد آموزشی و کمتر از 20درصد پژوهشی است که باید از محل فعالیت های پژوهشی و ارتباط با صنعت این میزان افزایش یابد.

 دکتر زراعت به نبود مشارکت در همکاران اشاره کرد و اظهار داشت: تا روحیه اتحاد و همدلی  و مشارکت با یکدیگر را در بین همکاران نداشته باشیم نمی توانیم موفق شویم.

وی از دیگر سوالات را اینکه برای حفظ و ارتقاء دانشگاه چه کاری باید انجام داد مطرح کرد و افزود:  دانشگاه کاشان امسال در ردیف 10 دانشگاه برتر کشور و جزء 10 دانشگاه برتر در حوزه مدیریت سبز و در سطح 2 دانشگاه های کشور قرار گرفت که استادان باید راهکاری را برای اینکه دانشگاه به رتبه های بالاتر صعود کند ارائه دهند.

رئیس دانشگاه کاشان با این سوال که آیا دانشگاه برای حل مشکلات شهری و جامعه مسئولیت دارد یا نه؟ خاطر نشان کرد: امروز فقر، اعتیاد و طلاق از جمله آسیبها و مشکلات جامعه است که استادان برای رفع این مشکلات مسئولیت دارند و باید راهکارهایی را برای رفع این موارد بیابند.

دکتر زراعت نقش دانشگاه را در انتخابات حایز اهمیت دانست و افزود: استادان و فرهیختگان در قبال انتخابات و انتخاب آگاهانه مسئول هستند.

وی اخلاق حرفه ای را از دیگر موارد لازم برای استادان دانشگاه عنوان کرد و گفت: استادان باید به این سوال پاسخ دهند که چه راهکاری برای اینکه در دانشگاه اخلاق حرفه ای نشاط علمی و سیاسی حکمفرما شود ارائه دهند.

دکتر زراعت در پایان از استادان دانشگاه خواست تا به این سوال پاسخ دهند که اکر شما رئیس دانشگاه بودید چه کاری انجام می دادید؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به چگونگی نحوه انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: فرایند انتخاب استادان نمونه بر اساس ارزیابی و نظرخواهی مدیران گروه ها، معاونین آموزشی،استادان و دانشجویان انجام شده است.

دکتر محمد الماسی از تلاش ها و فعالیت های استادان این دانشگاه قدردانی کرد و افزود: از مشکلات این دانشگاه شهرستانی بودن و عدم تبلیغ و انعکاس به درستی فعالیت ها و افتخارات استادان این دانشگاه است که باید استادان برای رفع این مشکلات همت گمارند و تولیدات علمی و افتخارات خود را منعکس کنند.

وی قرار گرفتن دانشگاه کاشان در ردیف سطح 2 دانشگاه های کشور، قرار گرفتن این دانشگاه جزء 10 دانشگاه برتر کشور ومعرفی 4استاد این دانشگاه به عنوان یک درصد برتر دانشمندان جهان را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: این افتخارات حاصل کادر علمی همه مجموعه دانشگاه است که جای تقدیر دارد.

معاون آموزشی دانشگاه کاشان توسعه علمی و رفع مشکلات دانشگاه را در گرو فعالیت های بیشتر استادان دانشگاه و ایجاد شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: به ازای هر کادر هیات علمی می توان شرکت دانش بنیان داشت و در فرایند خلق ثروت و تجاری سازی علم همت تلاش نمود.

در این مراسم از استادان نمونه آموزشی،ارتقاء یافته، بازنشسته و استادان جانباز دانشگاه تجلیل شد.

 اساتید نمونه آموزشی سال 96


( ۵ )

نظر شما :