مراسم بزرگداشت ۹ دی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۸ دی ۱۳۹۵ | ۰۳:۱۷ کد : ۴۸۵۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۹
مراسم بزرگداشت ۹ دی در دانشگاه کاشان برگزار شد

مراسم بزرگداشت 9 دی با عنوان  "راهبرد آمریکا در نبرد اقتصادی با انقلاب اسلامی"  با حضور آیت الله نماری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و دکتر حجت الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این مراسم با گرامیداشت 9 دی گفت: رویداد نهم دی ماه، پیروزی اسلامی و مقابله مردم با تروریست و استکباردر کشور سوریه واز نعهمت هایی است که باید خدا را شاکر بود.

 

آیت الله نمازی اظهار کرد: اساتید، اعضای هیات علمی و نخبگان باید زمان شناس باشند وبدانند که در کجای تاریخ قرار گرفته اند و شرایط بین المللی را رصد کنند.

 

وی انقلاب اسلامی را از نعمت های خداوندی برای کشورایران دانست و افزود: این نعمت بزرگ که حاصل خون هزاران شهید است نباید فدای بحث های سیاسی و فدای خواسته های گروهی و حزبی  خاص شود و همه باید پیرو ولایت باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: این نعمت ولایت و حکومت را که خداوند سبحان به ما داده است در هیچ کجای تاریخ قرار ندارد که باید قدر آن را بدانیم و نگذاریم آسیبی به این ملت وارد شود.

 

وی آینده  را از آن اسلام دانست و خاطر نشان کرد:  سران غربی از آینده خود نگران هستند زیرا آینده متعلق به مسلمانان است و این مهم وعده خداوند و اراده تکوینی است .

 

امام جمعه کاشان اقتصاد را سرمایه و نشانه اقتدار و بی نیازی یک ملت دانست و افزود: اسلام برای سرمایه و اقتصاد ارزش بالایی قائل است و تحریم های سیاسی موضوع جدیدی نیست و این موارد از صدر اسلام تاکنون بوده است و علاج مقابله با این تحریم ها اقتصاد مقاومتی است و رهبر انقلاب اسلامی آن را تبیین کردند.

 

وی آب،سرزمین، مدیریت نیروی انسانی را سرمایه و فنداسیون و زیربنای اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: که باید از این سرمایه ها و نعمت های خدادادی نهایت استفاده را ببریم.

 

وی از مسایل مهم جامعه را  اسراف، اتلاف و نفله کردن سرمایه ها عنوان کرد و افزود: باید علت های فقر در جامعه را ریشه یابی کرد و مشکلات اقتصادی، بهداشتی درمانی  و آموزشی و دیگر مواردی که در جامعه وجود دارد به علت نبود مدیریت درست از سرمایه هاست.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه سرمایه ها به خوبی در جای خودش هزینه نمی شود و افراط و تفریط می شود، عنوان کرد: در اسلام به محکومیت اسراف و اتلاف سرمایه ها تأکید شده است. 

 
در این مراسم دکتر حجت اله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام جعفر صادق(ع) نیزمباحثی را در خصوص انواع تحریم ها برای حاضران بیان کرد.
 

در پایان این مراسم از اساتید نمونه بسیجی دانشگاه کاشان تجلیل شد.

همچنین به مناسبت گرامیداشت 9 دی کلنگ احداث ساختمان بسیج اساتید نیز با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه کاشان به زمین زده شد.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کلنگ زنی بسیج اساتید بزرگداشت 9 دی


نظر شما :