تصویب اساسنامه کانون گل محمدی و گیاهان معطر کاشان

۰۶ آذر ۱۳۹۵ | ۱۱:۵۶ کد : ۴۷۹۴ اخبار دانشگاه تفاهم نامه
تعداد بازدید:۸۰۱
تصویب اساسنامه کانون گل محمدی و گیاهان معطر کاشان

پس از اخذ موافقت اصولی  تاسیس کانون گل محمدی و گیاهان معطر در دانشگاه کاشان از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری، روز پنجشنبه چهارم آذر ماه جاری، جلسه هیات موسس کانون با حضور فرماندار کاشان و جمعی از صنعتگران و صاحبان صنایع در این دانشگاه تشکیل گردید.

 

رییس دانشگاه کاشان گفت: در این جلسه ابتدا اساسنامه کانون پس از بحث و بررسی توسط هیات موسس به تصویب رسید و سپس اعضای پیشنهادی به معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری مشخص گردیدند.

 

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: همچنین در این جلسه شرایط عضویت در کانون مشخص شد و مقرر گردید فراخوان برای عضو گیری داده شود.

 

وی با بیان اینکه اعضای کانون باید از سراسر کشور انتخاب شوند و اعضای کانون و هیات مدیره باید ۶۵ درصد از صنعت و ۳۵ درصد از دانشگاهیان انتخاب گردند افزود: تاکنون دانشگاه کاشان، شرکت ایران گلاب، شرکت باریج اسانس،اتحادیه تولیدکنندگان گلاب، آقای صباغیان ازبرزک و آقای نوابی ازقمصر عضویت خود را اعلام داشته اند که پس از پایان عضوگیری مجمع عمومی کانون تشکیل گردیده و هیات مدیره و بازرس انتخاب خواهند شد.

 

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه تاکنون چند کانون در کشور تشکیل شده که خوشبختانه دو کانون گلاب و گیاهان معطر و دیگری کانون فرش به کاشان تعلق گرفته است اظهار امیدواری کرد: با تلاش این دو کانون، دو صنعت دیرینه این منطقه یعنی فرش و گلاب جایگاه اصلی خود را پیدا کنند.

 

دکتر زراعت خاطر نشان کرد:امروزه کسانی می توانند خود را درمیدان اقتصاد، صنعت و دانش مطرح کنند که توان رقابت داشته باشند و کسانی توان رقابت دارند که محصول کیفی تولید کنند و به صورت علمی و دانش محور، فعالیت های خود را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه هدف اصلی کانون های علمی همین است که متصدیان این حرفه را از نظر علمی حمایت نمایند افزود: دانشگاه کاشان دو اقدام اساسی در این زمینه شروع کرده است که یکی تاسیس آزمایشگاه استاندارد گلاب و اسانس و دیگری آزمایشگاه استاندارد فرش است.

 

دکتر زراعت با اشاره به اینکه متاسفانه تولید تقلبی این محصولات، لطمه زیادی به گلاب و فرش ایران زده است تاکید کرد: دانشگاه کاشان اقدام به اخذ استاندارد ملی و بین المللی کرده است تا هرتولید کننده ای در صورت تایید آزمایشگاهها ی این دانشگاه مجاز به تولید و توزیع این دو محصول باشد.در حال حاضر مجوز های اولیه از سازمان استاندارد اخذ گردیده و آزمایشگاهها در حال تجهیز می باشد اما از آنجا که اخذ استاندارد بین المللی ضوابط پیچیده ای دارد و باید به تایید مراجع بین المللی برسد یک طرح تحقیقاتی با همکاری معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری پیشنهاد شده است تا مجوزهای خارجی نیز اخذ گردد.

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان تفاهم نامه کانون گل محمدی


نظر شما :