برگزاری نخستین نشست علمی بین المللی هم اندیشی کلان داده ها در دانشگاه کاشان

۰۸ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۵۶ کد : ۴۵۳۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۱۵
نخستین نشست علمی بین المللی هم اندیشی کلان داده ها با حضور جمعی از اندیشمندان، محققان و استادان برجسته دانشگاه های کشور های فرانسه، سوئد، هنگ کنگ و ایران و مدیران شرکت های صنعتی و سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.

نخستین نشست علمی بین المللی هم اندیشی کلان داده ها با حضور  جمعی از اندیشمندان، محققان و استادان برجسته دانشگاه های کشور های فرانسه، سوئد، هنگ کنگ و ایران و مدیران شرکت های صنعتی  و سازمان فناوری اطلاعات ایران در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و رییس این جلسه، هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربیات و آشنایی با آخرین تکنولوژی و فناوری های کلان داده و ارائه راهکارهای علمی برای رونق این صنعت ذکر کرد و گفت: با توجه به افزایش و گسترش روزافزون حجم انتقال اطلاعات در فضای مجازی اینترنت به خصوص در حوزه بانکداری و تجارت الکترونیکی، مسأله کلان داده، ورود و ذخیره سازی حجم زیادی از اقلام اطلاعاتی داده ها و مدیریت آن، پیش پردازش و پس پردازش، سرعت، دقت و امنیت اطلاعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده و توجه بسیاری از محققان و متخصصین در حوزه فناوری اطلاعات را به خود معطوف کرده است.

دکتر شاهین روحانی اظهار داشت: کلان داده ها به مجموعه ای از داده هایی گفته می شود که بسیار حجیم هستند  که مدیریت، کنترل و پردازش آنها فراتر از توانایی ابزارهای نرم‌افزاری در یک زمان قابل تحمل و مورد انتظار است و در سیستم های اینترنت و حس گرهای مختلف  استفاده می شود.

وی افزود: این حجم بزرگ داده ها نتایج بسیار جالبی از آن استخراج می شود و کلان داده ها در موارد مختلف تحلیل های اجتماعی و بانکداری کاربرد دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا 5 سال آینده برای اشخاصی که توان تحلیل داده و علم مهندسی و علوم داده را داشته باشند یک میلیون کار تولید شود .

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: نتایج تحلیل داده های حجیم در صنعت، تجارت و علم کاربرد دارد و دقت موجود در کلان‌داده ممکن است به اطمینان بیشتر بر تصمیم‌گیری شود؛ و تصمیمات بهتر می‌تواند به معنای کارایی عملیاتی بزرگتر، کاهش هزینه و کاهش ریسک باشد.

وی به برگزاری نخستین  هم اندیشی کلان داده ها در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: در این نشست با حضور تعدادی از اعضای هیات علمی دانشگاههای داخل و خارج از کشور و بزرگان صنایع و افرادی از بخش سیاستگذاری دولتی و فناوری اطلاعات، موضوع کلان داده از جنبه های مختلف برررسی و راهکارهایی برای توسعه علمی این صنعت در آینده ترسیم شد که برای ارتقاء و توسعه این علم این راه را ادامه خواهیم داد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دانشگاه صنعتی شریف پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر


نظر شما :