کسب مقام سوم تیم دیاکو گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان در دهمین دوره مسابقات کمیکار

۱۷ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۵:۱۹ کد : ۴۲۸۰ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۵۸
مدیر گروه مهندسی دانشگاه کاشان از کسب مقام سومی تیم دیاکو در دهمین دوره مسابقات کمیکار در بخش عملکرد خبر داد.


 

 

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان از کسب مقام سومی تیم دیاکو در دهمین دوره مسابقات کمیکار در بخش عملکرد خبر داد.

دکتر ابراهیم نعمتی لای گفت: تیم کمیکار دیاکو گروه مهندسی شیمی این دانشگاه در دهمین دوره مسابقات کشوری کمیکار (ماشین های شیمیایی) که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، موفق به کسب رتبه سوم کشوری خودروهای شیمیایی در بخش عملکرد شد.

وی امید عبداله قاضی، نیلوفر رزمجو، امیر مسعود محسنی، نادر درودگر،علی زرکار و مائده ملک را از اعضای این تیم بیان کرد و اظهار داشت: دکتر عبدالله ایران خواه عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی این دانشگاه سرپرستی این تیم را بر عهده داشتند.

رئیس مهندسی دانشگاه کاشان تیم دانشگاه از دوره ششم تاکنون با طرح ها و ایده های متفاوت هرساله مقام اول تا سوم را کسب نموده است.

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است که سالانه در جهان برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش طراحی پوستر و پژوهشی برگزار می‌شود. در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ‌تر نبوده و بتواند راهی را که از کم وبیش آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می‌شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می‌شود بپیماید. نیروی پیش‌راننده این خودروها باید یک ماده شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده‌شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن‌ها به کار نرفته باشد.

مسابقه کمیکار برای اولین بار در ایران هم‌زمان با نهمین کنگره ملی مهندسی شیمی (آذر ماه ۸۲) در دانشگاه علم وصنعت ایران برگزار گردید. در این مسابقه دانشجویان رشته مهندسی شیمی به ساخت ماشینهای شیمیایی پرداحتند که توسط واکنش شیمیایی کار کرده و کنترل پذیر باشند.

دهمین دوره مسابقات کمیکار در بخش های عملکرد، پوستر، نوآوری و لیگ آزاد در تاریخ 14 و 15 بهمن ماه جاری در دانشگاه اصفهان برگزار شد. 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دستاوردها


( ۳ )

نظر شما :