برگزاری کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک در دانشگاه کاشان

۲۸ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۳۵۵۶ اخبار دانشگاه کارگاههای آموزشی
تعداد بازدید:۲۶۴۶
کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وین و گروه تکنولوژی معماری دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در بیست و ششم الی بیست و هشتم بهمن ماه در این دانشگاه برگزار شد.

کارگاه آموزشی معماری هوشمند با رویکرد معماری بایونیک و پارامتریک با همکاری اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وین و  گروه تکنولوژی معماری دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان در بیست و ششم الی بیست و هشتم بهمن ماه  در این دانشگاه برگزار شد.

 مدرس دانشگاه فنی وین استفاده از دانش نهفته در طبیعت و تلفیق آن با تکنولوژی را در معماری هدف از برگزاری این کارگاه ذکر کرد و گفت: علم بایونیک یکی از شاخه‌های معماری هوشمند است که با بهره‌گیری از طبیعت و جانداران و با تلفیق تکنولوژی روز به فن و ساختِ ساختمان می پردازد و معماری هوشمند را به وجود می آورد.

دکتر محمدرضا هل‌فروش اظهار داشت: در این کارگاه دانش حاصل از بررسی خانه های موریانه در طبیعت با تکنولوژی گره زده شده و با کمک دانشجویان رشته بایونیک و معماری تکنولوژیک یک محصول نهایی تحت عنوان پاویلیون هوشمند ساخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: این پاویلیون نشان می دهد که چگونه می توان در مناطق گرمسیری با استفاده از گردش طبیعی هوا، علاوه بر اکسیزن دهی به بنا، در جهت معماری پایدار و صرفه جویی در انرژی قدم بر داشت.

 وی ابراز امیدواری کرد: در کارگاه آینده بتوانیم در معماری هوشمند در کاشان پارامترهای دیگری مانند فرهنگ، سنت و ادبیات منطقه را دخیل دهیم.

عضو هیات علمی گروه تکنولوژی معماری دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی دانشجویان با معماری هوشمند ذکر کرد و گفت: ساخت معماری هوشمند، نگرشی، جدید به آینده شهرسازی و معماری است، بناهایی که قادر به تطبیق خود با شرایط داخل و خارج بنا هستند و همچنین با بررسی قاعده و اصول طبیعت و موجودات زنده،‌ قادرند در برابر شرایط مختلف جوی مانند باد،‌ گرما و سرمایش بیش از حد و تغییر تابش نور خورشید واکنش نشان دهند.

دکتر بابک عالمی اظهار داشت: رشته تکنولوژی معماری دانشگاه کاشان یکی از رشته‌های موفق این دانشگاه می باشد.

وی افزود:  با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی شهرستان در راستای ارتقای تکنولوژی معماری در شهر، این قبیل کارگاه ها با حضور اساتید مجرب ملی و بین المللی می تواند به منظور انتقال دانش برای آینده بسیار مفید باشد.

دکتر عالمی خاطر نشان کرد: در این کارگاه دانشجویان کارشناسی ارشد تکنولوژی معماری با نحوه چگونگی طراحی پروژه تا مرحله اجرا در مقیاس های مختلف آشنا می شوند.

 
 
 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دانشگاه فنی وین دانشکده معماری و هنر کارگاه اموزشی


( ۲ )

نظر شما :