کارگاه بین المللی شهاب سنگ ها و میکرو شهاب سنگ ها در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۴ کد : ۳۳۶۴ اخبار دانشگاه کارگاههای آموزشی
تعداد بازدید:۲۳۷۷
کارگاه بین المللی شهاب سنگ ها و میکرو شهاب سنگ ها در دانشگاه کاشان برگزار شد
 

کارگاه بین المللی شهاب سنگ ها و میکرو شهاب سنگ ها با حضور محققانی از کشور فرانسه در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشکده فیزیک دانشگاه کاشان گفت: در این کارگاه آموزشی مسوول کلکسیون شهاب سنگ های پاریس و دو نفر از محققان فرانسوی در خصوص شهاب سنگ ها و میکرو شهاب سنگ ها سخنرانی کردند.
دکتر مجید منعم زاده هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی دانشجویان و اعضای هیات علمی  و محققین جهت  ارائه اطلاعات و تبادل تجربیات در خصوص این موضوع جدید علمی بیان داشت و افزود: این کارگاه بین المللی برای نخستین بار در ایران در این دانشگاه با همکاری رصدخانه ملی و پژوهشگاه اقیانوس شناسی انجام شد.

وی اظهار داشت: با بررسی شهاب سنگ ها اطلاعاتی در خصوص ساختار منظومه شمسی و کیهان و چونگی حرکت شهاب سنگ ها به دست می آید .

دکتر منعم زاده اظهار امیدواری کرد: این کارگاه علمی مورد توجه اعضای هیات علمی به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فیزیک دانان و دانشجویان رشته های مهندسی معدن، زمین شناسی و نجوم قرار گیرد.

دانشجوی دکترای شهاب سنگی مرکز آموزش و مطالعات علوم زمین شهر مارسی فرانسه نیز در این کارگاه گفت: بررسی هایی در مورد شهاب سنگ ها در مناطق قطب جنوب، صحرای آتاکاما و آفریقای جنوبی انجام شده که شهاب سنگ های بیابان های شرق و مرکزی ایران تشابه فراوانی با این مناطق دارد.

حامد پورخرسندی اظهار داشت: دراین کارگاه شهاب سنگ ها طبقه بندی و در مورد اصول شهاب سنگ شناسی و اهمیت آن و اینکه ایران منطقه مساعدی برای تجمع شهاب سنگهاست، بررسی های لازم انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: سالانه چند صد تن شهاب سنگ به سطح زمین می ریزد و بطور پراکنده در سراسر کره زمین در اقیانوسها و قاره ها پخش می شود و از آنجا که شهاب سنگ ها در برخی مناطق زود از بین می روند از این رو بر مناطق کره زمین که بیابانی هستند به دلیل رطوبت شهاب سنگ ها یافت می شوند.

وی با بیان اینکه ایران مناطق بیابانی وسیعی دارد افزود: با بررسی شهاب سنگ ها و با سنگ های زمینی تشخیص می دهیم که چگونه سیاره ما تشکیل شده و در زمانیکه کره زمین وجود نداشته چگونه بوده و همچین می توان آب و هوای ایران را بررسی کرد.

شایان ذکر است همایش اندیشگان حیات و زمین نیز در روز بیست و هشتم ماه جاری به صورت کارگاه تخصصی در نوبت صبح و سخنرانی عمومی در نوبت بعداز ظهر در این دانشگاه برگزار می شود.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان کارگاه بین المللی میکروشهاب سنگ


( ۶ )

نظر شما :