همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۴۰ کد : ۳۱۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۷۲
همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی با حضور جمعی از مسئولان صاحب نظران و کارشناسان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
 

همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی  با حضور جمعی از مسئولان، صاحب نظران و کارشناسان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی دانشگاه کاشان، از ارسال 335 چکیده و 230 عنوان مقاله از 55 دانشگاه و نقاط مختلف کشور به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: این مقالات در قالب هشت تیم سه نفره کمیته داوران بررسی و 185 چکیده مقاله و 125 اصل مقاله مورد تائید و برای این همایش پذیرفته شد.

دکتر محسن نیازی اظهار داشت: این مقالات به صورت سخنرانی، لوح فشرده و پوستر در همایش ارائه می شود.

دکتر نیازی علوم انسانی را لازمه توسعه دانست و افزود: متاسفانه در این بخش سرمایه گذاری اندکی شده و نوعی روحیه برتری جویی و دیدگاه های فنی و مهندسی و گرایش انفعالی در حوزه های مختلف علوم انسانی وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عواملی که می تواند توسعه و امنیت مردم را  در بخش های مختلف متحول کند پدافند غیر عامل در حوزه علوم انسانی است.

 وی هدف از برگزاری این همایش را فرهنگ سازی و ایجاد باور در مورد نقش و تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، شناسایی و بررسی جایگاه و اهمیت پدافند غیرعامل در علوم انسانی و اجتماعی، شناسایی اهمیت پدافند غیرعامل در بدنه مدیریتی کشور به طور عام و مدیریتی دانشگاه به طور خاص و شناسایی ضرورت پدافند غیرعامل در ساختار علمی و پژوهشی سازمان ها و نهادهای اجتماعی ذکر کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان و دبیر این همایش خاطر نشان کرد: طرح نیازسنجی ضرورت های پدافند غیرعامل دستگاه های اجرایی و آموزشی کشور، شناسایی و طرح اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی پدافند غیرعامل در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و نگاه کارشناسی، علمی و عملیاتی به پدافندغیرعامل و تبادل اطلاعات میان کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران از دیگر اهداف این همایش است.

همایش ملی پدافند غیرعامل و علوم انسانی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه کاشان دانشکده علوم انسانی همایش


نظر شما :