مراسم استقبال از نو دانشجویان دانشگاه‌ کاشان

۰۲ آبان ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۸ کد : ۲۴۶۴۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۴۲

مراسم استقبال از  نو دانشجویان  کارشناسی  دانشگاه کاشان با حضور رئیس و معاونان در روز چهارشنبه 2 آبان ماه در تالار فیض برگزار شد.

سرپرست دانشگاه کاشان در این مراسم با تبریک ورود نودانشجویان به این دانشگاه افزود: در  دانشگاه کاشان حدود 9هزار  دانشجو مشغول به تحصیل هستند که  از این تعداد دو هزار  دانشجوی خارجی هستند.

دکتر بهزاد سلطانی نقش خیرین در توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی این دانشگاه حایز اهمیت دانست و اظهار داشت:  حدود 50 درصد از ساختمان ها، دانشکده ها و فضاهای خوابگاهی این دانشگاه توسط خیرین ساخته شده است.

وی کاشان را مهد علم، فرهنگ و مفاخری همچون غیاث الدین جمشید کاشانی و ملا محسن فیض کاشانی عنوان کرد و گفت: کاشان شهر تمدن هشت هزار ساله است و آثار تاریخی و به نامی همچون سیلک و آثار سفالینه ها گویای این تمدن تاریخی است.

سرپرست دانشگاه کاشان دوران دانشجویی را دوران اوج شکوفایی فرد دانست و افزود: شما دانشجویان در این دوران استقلال پیدا می کنید و زمانی است که خود و شخصیت خود را باید بسازید و این دوران را مدیریت کنید.

وی با بیان اینکه رشد شخصیتی فرد در این زمان دانشجویی تبلور پیدا می کند خاطر نشان کرد: با انتخاب دوست مناسب و داشتن برنامه، الگوی درست، بایستی تصویر و چشم انداز آینده خوبی را برای خود متبلور سازید.

دکتر سلطانی فراگیری دانش تخصصی را حایز اهمیت دانست و افزود: باید سعی نمائید دانش خود را تجاری سازی کنید.

سرپرست دانشگاه کاشان استفاده از ظرفیت‌های این دانشگاه اعم از اساتید برجسته و امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی را برای رشد شخصیت دانشجویان مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: در این دانشگاه 29 دانشمند دو درصد بین المللی و 5 استاد و محقق برتر یک درصد بین المللی دارد که استفاده از توان علمی این اساتید تاثیر بسزایی در رشد موفقیت شما دارد.

دکتر حسین ستار معاون دانشجویی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم با تبریک ورود دانشجویان جدید به دانشگاه کاشان، گفت: دانشگاه کاشان یکی از 10دانشگاه جامع برتر کشور است که 180 رشته گرایش دارد و نسبت به دانشگاه ها توان علمی بالایی دارد.

وی دوره دانشجویی را دوره طلایی دانست و افزود: رهبیر و راهبری این دوران بر عهده خودتان است که بتوانید آینده خود را چگونه و به چه شکلی رقم بزنید.

وی  با تاکید بر اینکه دانشجویان باید خود را تنها محدود به فضای کلاس و خوابگاه نکنند، تاکید کرد: از همان ابتدای ورود به دانشگاه برای خود برنامه ریزی داشته باشید  و از فضاها و امکانات ورزشی، آزمایشگاه ها و کتابخانه برای رشد و بالندگی خود استفاده کنید.

ارائه مطالب آموزشی دکتر علی عبدالعالی، عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت دانشمند برتر کشـوری 1402 مدیر اسبـق شبـکه ی آمــوزش، و اجرای برنامه‌های  متنوع بخش‌های دیگر این مراسم بود.

  نزدیک به 1600 دانشجوی جدید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا  سال تحصیلی 1404-1403 در دانشگاه کاشان پذیرفته شدند.

 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه سرپرست دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان سرپرست دانشگاه کاشان دانشجویان دوران مراسم دکتر


( ۱۱ )

نظر شما :