کسب رتبه هفتم دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی یو اس نیوز

۰۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۶ کد : ۲۴۴۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۴۴

مدیر کتابخانه مرکزی، تأمین منابع علمی و انتشارات دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در جایگاه پنجم کشوری در موضوع مهندسی مکانیک و جایگاه هفتم کشوری در سایر موضوعات در بین دانشگاه‌های جامع شرکت کننده در آخرین رتبه بندی USNews، ویرایش 2024-2025 قرار گرفت.
دکتر احمدی‌زاده خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان همچون سال‌های گذشته در این رتبه بندی حضور داشت و توانست رتبه 1210 جهانی و 24 کشوری را از آن خود کند و در جایگاه هفتم در بین دانشگاه‌های جامع کشور بدرخشد. همچنین در هر یک از گروه های موضوعی حائز رتبه شده که این نتایج در جدول شماره 1 نمایش داده شده است.
مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان افزود: این رتبه‌بندی از سوی مؤسسه USNews برای فهم بهتر مقایسه مؤسسه‌ها در جهان پدید آمده و در پی آن است که بهترین دانشگاه‌هایی که در جهان شهرت داشته و پژوهش‌های علمی بسیاری انجام می‌دهند را برای دانشجویان متقاضی از سراسر جهان معرفی کند.
دکتر احمدی زاده با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی این مؤسسه به گونه‌ای است که مؤسساتی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان بر اساس ۱۳ شاخص رتبه‌بندی شده‌اند و در مجموع 2459 دانشگاه برتر جهان را نشان می‌دهد، اظهار داشت: تنها مؤسسه‌هایی در این نظام ارزیابی می‌شوند که حداقل ۱۲۵۰ مقاله در پنج سال گذشته در نمایه‌نامه "وب‌آوساینس" داشته باشند.
مؤسسه "یو. اس. نیوز" از ۱۳ سنجه کلیدی، آوازه جهانی پژوهشی، آوازه منطقه‌ای پژوهشی، شمار انتشارات، کتاب‌ها، همایش‌ها، تأثیر استنادی نرمال‌شده، شمار همه استنادها، شمار انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، نسبت انتشارات در میان ۱۰ درصد انتشارات باکیفیت، شمار همکاری‌های بین‌المللی، شمار همکاری بین المللی، شمار مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت و نسبت مقاله‌های پراستناد در میان یک درصد انتشارات باکیفیت برای ارزیابی مؤسسه‌ها بهره می‌گیرد.
 داده‌های ارزیابی این سنجه‌ها با همکاری شرکت "کلاریویت آنالیتیکس" ناشر پایگاه‌های "وب‌آوساینس" و "اینسایتس" گردآوری می‌شوند.

جدول 1. رتبه ­های دانشگاه کاشان به تفکیک موضوع

رتبه جهانی

آسیایی

کشوری

جامع

شیمی

417

21

7

انرژی و سوخت

364

14

7

مهندسی

458

15

7

علوم مواد

557

15

7

مهندسی مکانیک

162

15

5

شیمی فیزیک

232

18

7

فیزیک

996

13

7

کلی

1210

399

24

7


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان انتشارات درصد انتشارات انتشارات باکیفیت رتبه مؤسسه شمار


( ۲ )

نظر شما :