همایش "از صندلی کنکور تا صندلی دانشگاه" با حضور دانش‌آموزان پایه دوازدهم دردانشگاه کاشان برگزار شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۸ کد : ۲۴۲۴۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۷

همایش "از صندلی کنکور تا صندلی دانشگاه" روز گذشته با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرایند ورود به دانشگاه و موفقیت در مسیر تحصیلی، با حضور اساتید برجسته و مشاوران آموزشی ، دانش آموزان ، والدین ایشان و کارشناسان آموزشی در محل تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 امینه سادات محسن زاده مدیرمرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان گفت: همایش "از صندلی کنکور تا صندلی دانشگاه" روز سه شنبه 16 مرداد ماه با حضور جمعی از دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و مشاوران آموزشی برگزار شد. وی خاطرنشان کرد: این همایش که با هدف ارائه راهکارها و تجربیات موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه، آشنایی دانش آموزان به رشته های تحصیلی دانشگاه های کاشان و بومی گزینی و نخبه گزینی، آگاهی از فرصت های تحصیلی و شغلی طراحی شده بود، مورد استقبال گسترده شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
در آغاز همایش، دکتر مصطفی زاهدی فر معاون آموزشی دانشگاه با خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، ضمن معرفی دانشگاه کاشان و رشته های تحصیلی آن به اهمیت آگاهی‌بخشی و مشاوره‌های صحیح در انتخاب رشته و مسیر تحصیلی تاکید کرد. وی گفت: "انتخاب رشته تحصیلی یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است و باید با دقت و آگاهی کامل انجام شود.
در این رویداد،دکتر مهدی وجدانی همت به عنوان سخنران اصلی همایش و عضو هیات علمی گروه مشاوره مدرسه دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بیان تجربیات خود در زمینه موفقیت در کنکور و ورود به دانشگاه به چالش های داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری پرداخت. وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از منابع مناسب، کلید موفقیت در کنکور است.
وی همچنین به اصول و قوانین انتخاب رشته صحیح  اشاره کرد. به بیان نکاتی کلیدی درباره فرآیند انتخاب رشته پرداخت و گفت: "انتخاب رشته یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی تحصیلی دانش‌آموزان است که تاثیر زیادی بر آینده شغلی آن‌ها دارد.
وی به اهمیت شناخت علاقه‌ها و توانمندی‌های فردی در انتخاب رشته اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان باید با توجه به علاقه‌ها، استعدادها و بازار کار، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند تا در آینده با چالش‌های کمتری مواجه شوند 
وی گفت: ورود به دانشگاه تنها آغاز یک مسیر است و داشتن مهارت‌های زندگی و مدیریت زمان، از عوامل مهم در موفقیت تحصیلی و شغلی آینده است.
معاونین آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و دانشگاه آزاد نیز در بخشی از این همایش به معرفی رشته های دانشگاه های خود پرداختند.
در بخش دیگری از این همایش، پنلی مجازی با حضورشرکت کنندگان برگزار شد دکتر مهدی وجدانی همت کارشناس آموزش صدا و سیما و مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ داده شد.
در حاشیه این همایش برنامه هایی چون غرفه معرفی دانشمندان برتر دانشگاه کاشان در حوزه نانو، مسابقه و اهداء جوائزنیز برگزار گردید .
شایان ذکر است همایش از صندلی کنکور تا صندلی دانشگاه در قالب یک رویداد و به صورت معرفی رشته های تحصیلی دانشگاه توسط مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی و روابط عمومی دانشگاه و با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه از تیرماه 1403 آغاز شده است .

کلید واژه ها: دانشگاه ورود دانشگاه صندلی دانشگاه صندلی کنکور صندلی دانشگاه کنکور صندلی دانشگاه آموزشی دانشگاه دانشگاه کاشان رشته انتخاب رشته رشته تحصیلی


( ۲ )

نظر شما :