برگزاری نشست مشاورین تحصیلی آموزش پرورش شهرستان کاشان و آران و بیدگل با رییس دانشگاه کاشان

۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۸ کد : ۲۴۲۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۰۰۷


در آستانه ایام انتخاب رشته کنکور سراسری 1403 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نشست مشاورین آموزش پرورش شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با ریاست دانشگاه کاشان یکشنبه 7 مرداد ماه در سالن سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.
در ابتدای این نشست که با حضور ریاست دانشگاه، مدیر و رئیس اداره خدمات آموزشی و مدیر مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه کاشان برگزار شد، مدیر مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه هدف از برگزاری این نشست را ایجاد تعامل تنگاتنگ فی مابین دانشگاه کاشان و آموزش پرورش به عنوان دو نهاد آموزشی و تربیتی بسیار موثر و آشنا نمودن مشاورین را با ظرفیت ها و توانمندیهای علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه کاشان به منظور هدایت دانش آموزان برای انتخاب رشته های دانشگاه کاشان، بومی گزینی و نخبه گزینی مطرح کرد.
خانم محسن زاده گفت: عدم علاقه و انگیزه به رشته تحصیلی، زندگی خوابگاهی و آسیب های جانبی آن، افت تحصیلی، ترک تحصیل و ماندگاری زیاد دانشجو در دوران تحصیل، عدم علاقه به رشته و دانشگاه محل تحصیل، ناامیدی به آینده شغلی رشته ماحصل مراجعات متعدد دانشجویانی است که به مرکز مشاوره دانشگاه جهت دریافت مشاوره تحصیلی می کنند می باشد.
وی بیان کرد: کمک به دانش آموزان جهت انتخاب هدفمند، واقع بینانه، دقیق، درست وآگاهانه می تواند جهت پیشگیری از مشکلات مبتلا ورود به دانشگاه بسیار مثمر ثمر باشد.
دکتر عباس کتابی رییس دانشگاه کاشان نیز ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین نشست و دیدار با مشاورین تحصیلی، افزود: مشاورین به عنوان قشری دلسوز و متعهد، نه تنها در کاهش آلام و مشکلات نسل نوجوان و جوان نقش  دارند بلکه هدایتگری مسیر سرنوشت ساز آینده شغلی و تحصیلی ایشان را هم عهده دار هستند.
وی درادامه به معرفی دانشگاه کاشان از جنبه های مختلف پرداخت و گفت: از معروفترین موسسات بین المللی که دانشگاه ها را  رتبه بندی می کنند تایمز و گرین متریک است که دانشگاه کاشان به ترتیب در رتبه های برتر و افتخار آفرین چهارم و اول قرار گرفته است.
دکتر کتابی گفت: دانشگاه کاشان به لحاظ کیفیت و بهره وری پژوهشی نیز در کشور رتبه اول را دارد. 
وی به  1500 دانشجوی بین المللی در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: جزء چند دانشگاه کشور هستیم که تعداد بالای دانشجویان بین الملل را دارا هستیم. 
رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: 12 دانشگاه جامع در کشور پارک علم و فناآوری دارند که دانشگاه کاشان نیز جزء یکی از این 12 دانشگاه می باشد و در استان اصفهان تنها دانشگاهی است که پارک علم و فناوری دارد.
دکتر  کتابی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دغدغه اصلی دانشجویان آینده شغلی و کاری است، افزود: لذا دانشگاه کاشان تلاش نموده است به این دغدغه بپردازد و در مقایسه سالهای قبل تغییراتی در ظرفیت پذیرش و بازنگری رشته های موجود و سرفصل ها نموده است و دانشجوی بورس صنعت، بورس سایپا و دانشگاه فرهنگیان را پذیرش نموده است.
به گفته وی، دانشجویی که در مقطع کارشناسی در شهر دیگری پذیرفته می شود نه تنها وابستگی عاطفی به خانواده وجود دارد بلکه در زندگی خوابگاهی و تغییر سبک زندگی با چالشهای فرهنگی و اجتماعی روبه رو می شود که در دانشگاه کاشان سعی شده است در دوسال گذشته برای کمک به دانشجویان بومی با درخواست انتقالی و میهمانی دانشجویان منطقه کاشان به دانشگاه مساعدت شود. 
رئیس دانشگاه کاشان تاکید کرد: برای افزایش پذیرش دانشجوی بومی، وظیفه دانشگاه و مشاوران و خانواده هاست که جهت معرفی کامل رشته ها و دانشگاه های محل زندگی دانش آموزان جهت کمک به انتخاب رشته درست تلاش نمایند. 
وی با اشاره به اینکه کیفیت رشته های دانشگاه کاشان در سطح بهترین دانشگاههای کشور است  و تقریبا در همه رشته ها مقطع کارشناسی ارشد دارد، افزود:  در اکثریت رشته های دانشگاه کاشان تا مقطع دکتری امکان تحصیل وجود دارد و امسال برای اولین بار 10 پژوهشگر پسا دکتری نیز پذیرش شده است‌.
رییس دانشگاه تایید کرد که دانشگاه کاشان برای افزایش پذیرش دانشجوی بومی بویژه دانشجوی بومی نخبه برنامه ریزی و مکانیزم‌های تشویقی پیش بینی نموده است که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

مهندس یونسی رئیس اداره خدمات آموزشی دانشگاه درادامه به بیان قوانین و مقررات آموزشی اعم از نحوه انتقالی، میهمانی، تغییر رشته، کمیسیون موارد خاص، تعهد آموزش رایگان، رشته های دو مدرکی و....پاسخگویی به سوالات و ابهامات مشاورین تحصیلی پرداخت.

کلید واژه ها: دانشگاه رشته دانشگاه رییس دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان رشته دانشگاه کاشان رشته انتخاب رشته تحصیلی زندگی


( ۱ )

نظر شما :