نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه کاشان و یاوران علمی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی برگزار شد

۲۴ تیر ۱۴۰۳ | ۲۱:۱۴ کد : ۲۴۱۹۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۴۳

نشست صمیمی همراه با ناهار کاری رئیس دانشگاه کاشان با یاوران علمی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در روز یکشنبه 24 تیرماه 1403 در سالن شهید سردار سلیمانی برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با عرض تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام، هدف از برگزاری این نشست را تقدیر و تشکر از زحمات شما همکاران و یاوران علمی حوزه پر تلاش آموزش و گفتگوی صمیمانه عنوان کرد و افزود: حوزه آموزش نقش اصلی را در هدف اصلی دانشگاه یعنی تربیت و آموزش دانشجویان دارد.
دکتر عباس کتابی  یاد و خاطره همکار فقید حوزه آموزش دانشگاه، مرحومه مغفوره سرکار خانم قاضی را گرامیداشت و افزود: به لطف خداوند و با همت و همدلی و انسجام همه خانواده دانشگاه خوشبختانه در این ۳ سال اخیر اتفاقات خوبی رقم خورد و رشد و پیشرفت دانشگاه را در همه حوزه ها شاهد بودیم.
رئیس دانشگاه کاشان به ایام سخت در سال ۱۴۰۰ بدلیل چالشها و مشکلات بجامانده از دوره قبل اشاره و  سال ۱۴۰۲ را سال طلایی و بی نظیر دانشگاه  عنوان کرد.
وی خارج شدن دانشگاه از لیست سیاه کشور عراق  و پذیرش دانشجوی بین الملل را نقطه عطفی برای دانشگاه کاشان دانست و خاطر نشان کرد: با این اتفاق  بزرگ خوشبختانه توانستیم حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلات تکمیلی را پذیرش نماییم و شعار بین المللی شدن دانشگاه تحقق پیدا کرد.
دکتر کتابی با تاکید بر اینکه در آینده هر مسئولی که بخواهد جلو  مسیر پذیرش دانشجویان بین المللی را ببندد خیانت بزرگی به حق دانشگاه کرده است، خاطرنشان کرد: بین المللی سازی دانشگاه، دیپلماسی علمی و افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه از مهمترین رویکردهای پذیرش دانشجویان بین الملل در دانشگاههاست.
وی اخذ مجوز و راه اندازی مرکز آزفا را از دیگر اقدامات و دستاوردهای مهم دانشگاه عنوان گرد و افزود: با ایجاد این‌ مرکز آموزش زبان فارسی  به دانشجویان غیر ایرانی فراهم شد. 
رئیس دانشگاه کاشان، اصلاح آئین نامه استخدامی یاوران علمی و افزایش پایه تشویقی کارمندان به ۶۰ پایه و افزایش سختی کار  را از دیگر اقدامات انجام شده در دوره اخیر عنوان کرد و افزود: آئین نامه جدید‌ استخدامی، هدیه دولت شهید رئیسی به کارمندان است که به تصویب هیئت امنا رسیده است که به زودی احکام جدید یاوران علمی برمبنای این آیین نامه صادر خواهد شد.
دکتر زاهدی فر معاون‌آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کاشان نیز از اهتمام جناب دکتر کتابی  رئیس دانشگاه در کیفیت و ارتقا آموزشی دانشگاه و دقت نظر  به آئین نامه ها و مقررات آموزشی دانشگاه قدردانی کرد و افزود: طرح تحول آموزشی، ارتقائ کیفیت آموزش و پایان نامه های دانشجویان، افزایش پذیرش دو برابری دانشجویان استعدادهای درخشان در مقطع ارشد و دکترا و پذیرش دانشجویان بین الملل را از جمله اقدامات انجام شده حوزه اموزش در این مدت بوده است.
 بهبود فرآیند آموزشی و کمیسیون موارد خاص، کاهش میزان مشروطی دانشجویان، کاهش میزان ماندگاری دانشجویان، بهبود زمان اعلام نمرات تحصیلی دانشجویان، افزایش تعریف و ارائه درس های مهارتی، برگزاری درس مهارتهای زندگی دانشجویی از دیگر دستاوردهای دوره ۳ ساله اخیر دانشگاه در حوزه آموزش مطرح شد.
در این نشست یاوران علمی حوزه ی آموزش ضمن بیان نظرات و دیدگاههای خود، از اقدامات ارزنده مدیریت دانشگاه در جهت اجرای درست مقررات اداری و رسیدگی و حل مطالبات گذشته کارکنان بویژه در پرداخت منظم اضافه کار، پاداش مناسبتی اعیاد، حق مسکن، اعمال مدرک تحصیلی، فوق العاده سختی کار، افزایش فوق العاده بدی آب و هوا،  فراهم‌کردن شرایط  رفاهی برای اعضای خانواده بزرگ دانشگاه تقدیر و تشکر کردند. 
رییس دانشگاه کاشان در پایان و در  پاسخ به درخواست افزایش تعداد کارمندان نمونه دانشگاه، اعلام کرد که شیوه نامه جدید انتخاب کارمندان نمونه در حال تدوین است که در این شیوه نامه جدید تعداد کارمندان نمونه افزایش خواهد داشت و برای سال جاری اجرایی خواهد شد.

 

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه کاشان دانشجویان پذیرش دانشجویان افزایش آموزش حوزه آموزش حوزه علمی حوزه


نظر شما :