ویژه‌ برنامه شادیانه عید سعید غدیر«هم‌پیمان با ولی» در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۴۲ کد : ۲۴۰۹۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۶۲

بمناسبت گرامیداشت عید سعید غدیرخم، ویژه‌برنامه «هم‌پیمان با ولی» همراه با با یادبود سیّدالشّهدای خدمت  با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در این مراسم، عید سعید غدیر خم را یکی از اعیاد مهم و بزرگ عنوان کرد و افزود:  بنیانگذار جمهوری اسلامی به پیروی از حضرت علی علیه السلام حکومت اسلامی را تشکیل داد.
وی با بیان اینکه تا تحقق کامل حکومت علوی فاصله زیادی هنوز وجود دارد، خاطر نشان کرد: حکومت علوی بهترین الگو برای حکومت‌های اسلامی امروز و مقاطع مختلف زندگی حضرت علی(ع) بهترین الگو برای تمامی افراد جامعه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری شهید رئیسی را نمونه ای بارز از یک رئیس جمهور الگو و در تراز انقلاب عنوان کرد و افزود:  در بین کارگزاران جمهوری اسلامی در این مدت 46 سال، تاکنون افراد مختلفی آمدند ولی هیچکدام از این دولتمردان به اندازه دولت رئیسی به عدالت در جامعه تاکید نداشتند.
حجت الاسلام حسینی وقت گذاری، ایثار، همیشه در صحنه بودن و در بین مردم بودن را از ویژگی های شهید جمهور عنوان کرد و اظهار داشت: شهدای خدمت نیز به تاسی از شهید جمهور همیشه در صحنه بودند و خدمتگزار ملت بودند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیر ماه اشاره کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی ماحصل خون شهدا، رشادت ها و ایثار جانبازان و آزادگان عزیز است که باید دقت شود تا از بین کاندیداهای ریاست جمهوری، به فردی که انقلابی تر بوده و بتواند مشکلات اقتصادی و فرهنگی مردم را حل کند رای دهید.
رئیس دانشگاه کاشان در این آئین با تبریک عید اکبر غدیر خم ‌گفت: عید سعید غدیر خم عید ولایت است.
دکتر عباس کتابی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله رئیسی، منشا نظام جمهوری اسلامی را عید سعید غدیر خم عنوان کرد و افزود: در زمان سه سال دولت شهید رئیسی، پیشرفتها و اقدامات ارزنده و درخشانی در راستای خدمت به مردم و  حفظ اصول و ارزش های انقلاب اسلامی انجام شد.
وی به انتخابات ریاست جمهوری در روز هشتم تیر ماه اشاره کرد و افزود: انتخابات ابزار و روش تحقق اراده مردم برای اداره کشور است.
رئیس دانشگاه کاشان با دعوت از آحاد دانشگاهیان در این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا مردم باری دیگر با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح، حماسه درخشانی و بیادماندنی را در روز ۸ تیر رقم خواهند زد.
دکتر کتابی به اقدامات و افتخارات دانشگاه کاشان در دولت خدمتگزار شهید جمهور اشاره کرد و گفت: در این سه سال شاهد رشد و پویایی  دانشگاه کاشان در تمامی زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و مالی بودیم.
این ویژه برنامه که با اجرای ابوالفضل آقاخانی همراه بود،  برنامه‌های ورزش زورخانه ای، سرود، تکریم فرزندان حضرت امیر و سادات معزّز دانشگاهی و اهدای تمثال عید سعید غدیر خم به سادات دانشگاه نیز  برگزار شد.

در پایان این مراسم نیز کارکنان دانشگاه با اطعام علوی توسط سادات دانشگاه پذیرایی شدند.

کلید واژه ها: کاشان دانشگاه کاشان جمعه کاشان امام جمعه کاشان فقیه امام جمعه کاشان دانشگاه جمهوری ریاست جمهوری جمهوری اسلامی عید


نظر شما :