سومین جلسه شورای سیاستگذاری سلامت روان دانشگاهیان دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۱ کد : ۲۴۰۷۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۳

سومین جلسه شورای سیاستگذار سلامت روان دانشگاهیان با موضوع گزارش روند اجرای واحد درسی مهارتهای زندگی دانشجویی روز چهارشنبه 23 خردادماه با حضور ریاست دانشگاه و اعضاء برگزار شد.

در این نشست پس از ارائه گزارش اجرای واحد درسی مهارتهای زندگی دانشجویی ویژه کلیه دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی 402 توسط مدیر مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشگاه، رئیس دانشگاه کاشان به اهمیت موضوع مهارت های زندگی پرداخت و بیان کرد: اکنون در فضای دانشجویی بدین امر رسیدیم که آموزش علم نقش اصلی دانشگاه است واما مقدمه نیاز دارد و این  مقدمه همان آمادگی فکری – ذهنی و روحی -روانی دانشجویان است.

دکتر عباس کتابی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم نسل جدید تربیت شوند باید وقت گذاری داشته باشیم جهت مهارت ورزی، که مهمتر ازمطالب علمی و آموزشی است.

وی با بیان اینکه  دانشجویان به طرق مختلف تحت تـأثیر محـیط دانشگاه قرار می گیرند، افزود: برای بعضی از آنها دانشگاه محیطی پرتنش است، زیرا یـک تغییـر ناگهـانی از دوره دبیرسـتان محسوب می شود و برای گروه دیگر جدا شدن از خانه و غم غربت منبع تنیدگی است.

رئیس دانشگاه کاشان افزود: اگرچه مقداری تنش برای تحـول فـرد لازم است اما حد افراطی آن بر توانایی فرد در سازش یافتگی تـأثیر منفــی دارد. بســیاری از دانشــجویانی کــه تــازه وارد دانشگاه می شـوند بـه علـت جـدا شـدن از خـانواده، عـدم آشنایی با محیط دانشـگاه، زندگی جمعی و خوابگاهی، مشکل در انطباق با سیستم آموزشی، آینده نامشخص، شیوه جدید زندگی، توقعات والدین از پیشـرفت آنان، امتحانات و انجام تکالیف بـا اضـطراب روبـرو هستند.

دکتر کتابی بیان داشت: برای اولین بار دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 1403-1402 موفق شد با همکاری معاونت اموزشی و مرکز مشاوره سلامت  سبک زندگی واحد درسی مهارتهای زندگی دانشجویی را برای کلیه دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی 1402 اجراء نماید.

وی ضمن بیان این نکته که دانشگاه کاشان جزء چند دانشگاه برتر کشور در زمینه اجرای موفق درس مهارتهای زندگی دانشجویی در سال تحصیلی جاری بوده است اذعان کرد: بر اساس ارزیابی میدانی و پژوهشی صورت گرفته شده در قبل و بعد از اجرای طرح فوق با کاهش مسائل و مشکلات روان شناختی و تحصیلی خاصه برای دانشجویان خوابگاهی روبرو بوده ایم و این امر نشان دهنده این است که استمرار مباحث مهارتهای زندگی دانشجویی در طول سال تحصیلی و برای کلیه دانشجویان می تواند مفید باشد.

شایان ذکر است واحد درسی فوق برای کلیه دانشجویان جدیدالورود در قالب 21 کلاس آموزشی ، 16 موضوع توسط مشاوران مرکز مشاوره سلامت و سبک زندگی دانشجویی دانشگاه و به شیوه کاملا کارگاهی ، بارش فکری و ایفای نقش در مهرماه 402 اجراء شد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان زندگی مهارتهای زندگی واحد درسی مهارتهای زندگی سبک زندگی سلامت سبک زندگی مشاوره سلامت سبک زندگی درسی مهارتهای زندگی زندگی دانشجویی


( ۲ )

نظر شما :