دیدار عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با مدیران دانشگاه کاشان:

تاکید بر استمرار تلاش و جهاد علمی و تقدیر از پیشرفت های تحولی اخیر دانشگاه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۹ کد : ۲۳۸۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۲

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ارتقای کیفیت و پیشرفتهای علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه کاشان را مایه افتخار و بسیار خوشحال کننده دانست.
در نشست اعضای هیات رییسه و شورای دانشگاه و جمعی از مدیران دانشگاه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان که به مناسبت دهه آموزش و روز استاد برگزار شد، ابتدا رییس دانشگاه گزارش کامل و جامعی  از برنامه ها و اقدامات انجام شده و همچنین موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده دانشگاه کاشان در ۲ سال گذشته در بخشهای مختلف مدیریتی، آموزشی، بین الملل، پژوهش و فناوری، دانشجویی و فرهنگی ارائه کرد. سپس حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک روز استاد افزود: گزارش بسیار خوشحال کننده ای را جناب آقای دکتر کتابی دادند، از تغییراتی که در ساختار ایجاد کردند و هم در کیفیت ارتقایی که ایجاد شده، پیشرفتهایی که بحمدالله در مسائل علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی داشتید انسان را خوشحال می‌کند و ان شاالله همه شما خواهران و برادران  مشمول دعای خیر امام زمان عج باشید.
ایشان نقش اساتید را در تحقق  بیانیه گام‌دوم انقلاب و دانشگاه تمدن ساز مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اساتید و نخبگان بایستی شاخصه های تمدن بزرگ اسلامی را بوجود آورند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید به موضوعاتی نظیر خود سازی، جامعه سازی و تمدن سازی بیش از هر زمانی توجه کرد تا بتوان زمینه ظهور امام زمان عج الله تعالی شریف را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه دین اسلام  و مذهب شیعه ظرفیت تمدن سازی را دارد، خاطر نشان کرد: یکی از شاخصه های تمدن سازی، آرمان گرایی و داشتن ایده آل آرمانی است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  همت بلند مدیریت دانشگاه کاشان و اساتید این دانشگاه برای پیشرفت علمی را قابل تحسین دانست و  افزود: حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام  قدر و ارزش هر کس را به اندازۀ همّت او می دانند.
وی به افتخارات و کسب درجات علمی اساتید دانشگاه کاشان در نظام های مختلف علمی و بین المللی اشاره و  اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش و جهاد علمی اساتید این دانشگاه شاهد افتخارات و موفقیت‌های مضاعف دانشگاه کاشان بوده و در سالهای  آینده تعداد دانشمندان یک درصد و دو درصد این دانشگاه افزایش یابد.   
حجت الاسلام حسینی توجه به  مسایل فردی، اجتماعی و تاریخی را در جهت تحقق آرمان گرایی  مورد تاکید قرار داد و افزود: در مساله فردی قرآن به ما یاد داده که آن استعدادی که در اختیار ما قرار داده بتوانیم بالفعل تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه  همه انسانها خلیفه الله هستند، خاطر نشان کرد: آرمان فردی این است که اگر فرد بندگی کند اولین نتیجه اش این است که می تواند قوه خیال خود را تسخیر کند.
امام جمعه کاشان کرامت و  حس حقیقت جویی را  یکی دیگر ازخواسته های فطری و پایه های بنای تکامل انسان عنوان کرد و افزود: در حوزه اجتماعی می توانیم جامعه ای داشته باشیم که بتواند به ایثار برسد.
وی به فرمایش امام سجاد علیه اسلام در صحیفه سجادیه  که «إِیثَارِ التَّفَضُّلِ» اشاره کرد و افزود:  ایثار به معنای برگزیدن، انتخاب کردن، ترجیح دادن، این است. در فرهنگ ما وقتی کلمه ایثار را به کار می‌بریم یعنی ترجیح دادن دیگران بر خویشتن.
وی با بیان اینکه در بعد تاریخی معتقد به امام زمان هستیم خاطر نشان کرد: وقتی انسان آرمان دارد، امید هم دارد و به آینده امیدوار است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان داشتن همت بلند و ارده را به اساتید توصیه کرد و افزود: بایستی آرمان خواهی و دید بلند را در همه مسائل فردی اجتماعی و تاریخی خود مورد توجه قرار دهیم  و این موضوع را به دانشجویان انتقال دهیم. در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی از پروفسور محسن نیازی که بعنوان استاد نمونه و استاد سرآمد آموزشی کشوری در سال ۱۴۰۳ انتخاب شده اند، تقدیر کردند.
در پایان این نشست رئیس دانشگاه کاشان از برگزاری جلسات علمی هفتگی با اساتید، کارکنان و دانشجویان و حضور مستمر نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.

کلید واژه ها: دانشگاه اساتید دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان جمعه کاشان امام جمعه کاشان فقیه امام جمعه کاشان امام فقیه امام نماینده فقیه امام


( ۱ )

نظر شما :