مراسم جشن روز کارگر در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۳۷ کد : ۲۳۷۳۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۷۲

به مناسبت روز جهانی کار و کارگر مراسم جشن روز کارگر روز چهارشنبه  در تالار آزادی دانشگاه  برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان با تبریک روز کارگر، جایگاه کار و کارگر در اسلام را خاص و ویژه دانست و افزود: کارگران قشر نجیب و زحمت کش جامعه هستند و بنا به فرمایش پیامبر اکرم (ص) که دست کارگر را باید بوسید، همه افرادی که در جامعه مسئولیت دارند  باید نیروی کارگر را تکریم و احترام به آنها را سرلوحه امور خود قرار دهند.
 دکتر عباس کتابی از تلاش های شبانه روزی کارگران این دانشگاه در رشد و پویایی دانشگاه قدردانی کرد و افزود: تلاش های این افراد مایه خیر و برکت برای دانشگاه است و باید قدردان آنها باشیم.
وی تکریم از کارگران را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: فرهنگ کار می‌تواند زمینه مناسب برای سخت‌کوشی و خلاقیت و وجدان کاری را در جامعه فراهم سازد که از تلاش های تمامی کارگران و نیروهای تاسیسات، فضای سبز و خدمات دانشگاه قدردانی می شود.
دکتر حسن اربابی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان نیز دراین مراسم با تبریک روز کارگر جایگاه کار و کارگر در دین مبین اسلام را بسیار والا دانست و افزود: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیه السلام، کار و تلاش و کوشش برای امرار معاش بالاترین عبادات است.
وی به ارزش کار در  نظام جمهوری اسلامی  و بیانات مقام معظم رهبری  که کارگر ستون فقرات تولید، سرمایه انسانی و معنوی جامعه می دانند،  افزود: کار موجب توسعه و پیشرفت جامعه  و هر منطقه و کشوری می شوند و این  برخلاف دنیای غرب و مادی گرا است که ارزش کارگر را بسیار پائین می دانند.
دکتر اربابی از دانشگاه خواست تا جایگاه کار و کارگر را به خوبی برای مردم در جامعه تبیین کنند و ارزش کارگر را برای مردم بیان کنند.
وی با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نقش دانشگاه را برای تحقق شعار امسال حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و همایش ها  و با مشارکت مردم و تعاونی ها می تواند این امر را محقق سازد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز  در این مراسم، کار و کارگر را بالاترین عبادات دانست و افزود: کار و کارگر در اسلام از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است.
حجت الاسلام عمو رمضان زاده  افزود: در اسلام کار نه تنها به عنوان تأمین زندگی لازم و به عنوان استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است، بلکه به عنوان بهترین عبادت، مقدس ترین جهاد و مستمرترین تلاش مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

در پایان این آئین از کارگران نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کلید واژه ها: کارگر کار کارگر روز کارگر جایگاه کار کارگر کار جایگاه کار دانشگاه دانشگاه کاشان افزود جامعه


نظر شما :