کاشت نهال زیتون در دانشگاه کاشان بمناسبت روز درختکاری

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۷ کد : ۲۳۴۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۵۵۲

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان  گفت: به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، 50 اصله نهال درخت زیتون به جهت اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، با حضور رئیس دانشگاه و جمعی از اساتید و کارمندان در محدوده خوابگاه احمدی روشن این دانشگاه غرس شد.

مهندس محسن اسد زاده  دلیل انتخاب این گونه گیاهی را  شرایط آبی و هوایی متناسب با منطقه کاشان، و مثمر ثمر بودن عنوان کرد و  افزود: به همین مناسبت تا پایان امسال دو هزار اصله نهال دیگر در محدوده دانشگاه کاشان، پارک علم و فناوری و پژوهشکده اسانس قمصر دانشگاه کاشته می شود.

وی درختان سنجد، توت، زبان گنجشک، ارغوان و بادام را از نوع گونه های انتخاب شده برای کاشت درختان عنوان و خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت استفاده‌ی درست از منابع، برای کاشت نهال ها گونه‌هایی انتخاب شده اند که سازگار با محیط و شرایط اقلیمی کاشان و ادواری و احتیاج به مصرف آب کمتر داشته باشد.

وی مجموع فضای سبز دانشگاه را حدود 43 هکتار ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر سرانه استاندارد فضای سبز دانشگاه به ازای هر دانشجو 40 متر مربع است.

مهندس اسدزاده توسعه آبیاری قطره ای را از جمله برنامه های فضای سبز دانشگاه عنوان کرد و افزود: بسیاری از فضای سبز دانشگاه به وسیله آبیاری قطره ای تامین می شود که سعی داریم تا بیشترین فضای سبز دانشگاه بوسیله بارانی(چمن) و قطره ای آبیاری شود.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، از فعالیتها و تلاش های همکاران  اداره  فضای سبز دانشگاه در زمینه گسترش و احیای فضای سبز  تقدیر کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به کاشت درختان مثمر و کمک به حفظ محیط زیست، در دانشگاه کاشان امسال سعی شد که گونه درخت زیتون میوه ای غرس شود.
دکتر عباس کتابی به کسب رتبه نخست امسال این دانشگاه در گرین متریک اشاره کرد و افزود:  امسال برای تجمیع امور و مدیریت متمرکز،  فضای سبز از حوزه مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی به حوزه پشتیبانی دانشگاه منتقل شده است.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری که هر ایرانی باید هر سال سه درخت بکارد، از دانشگاهیان دانشگاه دعوت کرد تا به کاشت درخت  در جهت توسعه فضای سبز و حفظ روحیه نشاط و شادابی، همت گمارند.

کلید واژه ها: دانشگاه سبز دانشگاه فضای سبز دانشگاه دانشگاه کاشان سبز فضای سبز فضای کاشان درخت گونه


( ۱ )

نظر شما :