انتصاب رئیس دانشگاه کاشان به عنوان عضو هیأت اندیشه ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی استان اصفهان

۲۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۵ کد : ۲۳۱۷۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۱۵
انتصاب رئیس دانشگاه کاشان به عنوان عضو هیأت اندیشه ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی استان اصفهان

طی حکمی از سوی دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر عباس کتابی رئیس دانشگاه کاشان به عنوان عضو هیأت اندیشه ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی استان اصفهان منصوب شد.
در این حکم افزوده شده است: شورای انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه علم و فرهنگی کشور در نظر دارد با توجه به تنوع مسائل و ویژگی های استان های مختلف از حداکثر ظرفیت نخبگانی و تصمیم سازی کشور بهره مند گردد. در همین راستا ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی اقدام به ایجاد هیات های اندیشه ورز استانی با هدف تمرکز زدایی حکمرانی در حوزه های علم، آموزش عالی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه مادر هر استان نموده است.
در  ادامه این حکم آمده است: با عنایت به آیین نامه مربوطه و مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمندتان جنابعالی را به مدت 4 سال به عنوان عضو هیات اندیشه ورز ستاد علم و فناوری شورای انقلاب فرهنگی در استان اصفهان منصوب می نمایم.
دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزوده است: انتظار می رود با بهره گیری لازم از توانمندهایتان و حضور فعال در جلسات هیأت و انجام امور محوله، در وهله اول برای استان متنوع و در نهایت برای ارتقای جایگاه علم و فناوری کشور نقش مؤثری ایفا نماید.
هیئت اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، با هدف ۱. شناخت دقیق مسائل و تدوین برش استانی اسناد، سیاست‌ها و مصوبات در مدل حکمرانی استانی،۲. راهبری و پیاده‌سازی اسناد، سیاست‌ها و مصوبات با استفاده از ظرفیت‌های های استانی، ۳. تنظیم‌گری اسناد، سیاست‌ها و مصوبات با استفاده از ظرفیت‌های استانی۴. پیشرفت همه جانبه علم وفناوری استان در پرتو حفظ هویت، اصالت جمعی و ریشه‌های فرهنگی مردم استان تشکیل شده است.
۱. تدوین نظام مسائل علم و فناوری استان و اولویت بندی آن،۲. مشارکت در تدوین اسناد و سیاست‌های علم و فناوری،۳. تدوین برش‌های استانی نقشه جامع علمی کشور،۴. مشارکت نخبگان استان در زمینه میزهای تخصصی ستاد علم و فناوری،۵. راهبری و نظارت بر اجرای مصوبات شورا و ستاد در استان
۶. پایش، رصد، ارزیابی و گزارش وضعیت شاخص‌های علم و فناوری در استان،۷. گفتمان سازی، تبیین و ترویج اسناد و مصوبات شورا در استان از وظایف این هیئت است.
اولین جلسه هیات استان اصفهان روز شنبه ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور روسای دانشگاههای استان اصفهان  برگزار شد. این هیات بعنوان کمک کار و اتاق فکر برای شورای انقلاب فرهنگی در فرایند حکمرانی و سیاست گزاری حوزه علم و فناوری در استان عمل خواهد کرد. در این راستا میزهای تخصصی در حوزه های مرتبط تشکیل خواهد شد.


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: استان فرهنگی استان فناوری استان علم فناوری استان استان اصفهان علم ستاد علم علم فناوری علم فناوری شورای علم فناوری شورای عالی


( ۴ )

نظر شما :