برگزاری نخستین نشست رسمی شورای پارک علم وفناوری دانشگاه کاشان

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۵ کد : ۲۳۱۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۳

 نخستین نشست شورای پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با حضور رئیس دانشگاه کاشان، رئیس  پارک علم و فناوری، اعضای شورای پارک و مدعوین در سالن کنفرانس پارک برگزار شد.
در این نشست رئیس دانشگاه کاشان آخرین وضعیت حوزه نوآوری و فناوری دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های کشور را ارائه کرد و گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان از سال ۱۴۰۱ مجوز شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی را دریافت و به صورت مستقل فعالیت خود را شروع کرد. 
دکتر عباس کتابی با بیان اینکه این پارک تنها پارک دانشگاهی استان اصفهان  و ششمین  پارک دانشگاه های جامع کشور است، خاطر نشان کرد: این پارک علاوه بر نقش مؤثر در فعالیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان، در رشد و توسعه منطقه نیز می تواند تاثیرگذار باشد. 
وی خاطر نشان کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان با فعالیت هایی که در مدت ۶ ماهه اخیر با ثبت  محصولات شرکتهای  دانش بنیان و فناور  داشته توانست در بین دانشگاه های جامع کشور در سامانه جان (جریان اقتصادی نوین) وزارت عتف رتبه عالی را به لطف خدا کسب کند.
دکتر فرجی رئیس پارک علم  و فناوری دانشگاه کاشان نیز با ارائه  گزارش دو سال گذشته پارک  به توضیحاتی در خصوص حوزه‌های تمرکز پارک اشاره کرد و گفت: چشم انداز و راهبردهای کلان پارک کاشان مبتنی بر مزیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه کاشان در قالب پنج باغ فناوری تعریف شده است.
وی به فعالیت حدود ۲۵  واحد مرکز رشد و ۱۸ واحد تجاری سازی دانشگاه در ذیل این پارک اشاره کرد و گفت:  حدود ۲۰ واحد نیز در سه مرکز رشد دیگر  در دانشگاههای کاشان از  خدمات تامین مالی، نمایشگاهی، مشاوره و آموزش پارک بهره می گیرند. 
دکتر فرجی با بیان اینکه پارک دانشگاه کاشان با امضای موافقت نامه امام جمعه، فرماندار، شهردار و روسای دانشگاهی منطقه به عنوان پارک منطقه کاشان در حال فعالیت است افزود: در یکسال اخیر  ۹۰ واحد دانش بنیان، فناور، خلاق و نانو مقیاس در پارک و مراکز رشد با معرفی نامه پارک جمعا حدود ۷۰۰ میلیارد ریال برای تسهیلات ۴٪ معرفی شده اند: 
 (۱۰ واحد از  بنیاد برکت، ۱۰ واحد از تبصره ۱۶،
 ۳۰ واحد از تبصره ۱۸ ،۳۰ واحد  از صندوق پژوهش و فناوری نفت و ۱۰ واحد از منابع معاونت )

دکتر شیره پز معاون پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان نیز ضمن ارایه رویکردهای نحوه اداره و حکمرانی پارک به ویژه برخورداری از استقلال مالی، بر ضرورت مدیریت حرفه ای، ساختار و فرایند چابک، منابع انسانی توانمند و پرهیز از رویکرد بوروکراتیک پیچیده تاکید کرد.
در این نشست همچنین شیوه های جلب حمایت همه نهادها و سازمان های اجتماعی، دولتی و خصوصی از رونق کسب و کارهای دانش بنیان در منطقه، لزوم امتداد فعالیت های پارک مبتنی بر فضای کسب و کار کاشان، لزوم توجه به ارائه نوآوری در فعالیت های گردشگری منطقه و ارایه شیوه های تعامل پارک با نهادهای علمی و اجرایی منطقه، لزوم تقسیم کار بین این نهاد در انجام ماموریت های پارک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شورای پارک عالی ترین رکن اجرایی اداره پارک است که اعضای این شورا شامل 4 عضو حقوقی و 5 عضو حقیقی و مدعوینی از دانشگاه های علوم پزشکی، آزاد و دانشگاه فنی و حرفه ای شهید رجایی، نمایندگان دستگاه های اقتصادی جهاد کشاورزی، صمت و اتاق اصناف، نمایندگان نهادهای مرتبط با اشتغال اداره کار ورفاه اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای شهید موسویان، نمایندگان شهرداری ها و شوراهای شهر و نمایندگان شهرک های صنعتی بزرگ منطقه کاشان و آران و بیدگل هستند که وظایف این شورا، شامل سیاست گذاری و هدف گذاری و تصویب برنامه و بودجه پارک، تعیین شاخص‌های جذب، استقرار و ارزیابی واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و صدور مجوز برای استقرار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و نظارت بر عملکرد آنها و تصمیم گیری برای خروج، جلب همکاری سایر نهادهای اجرایی و مدیریت شهری و بخش خصوصی برای تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری منطقه کاشان است.
در پایان  حضار در جلسه نکاتی مطرح کردند که موارد مهم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

.

کلید واژه ها: پارک شورای پارک پارک علم پارک علم فناوری پارک علم فناوری دانشگاه دانشگاه فناوری دانشگاه علم فناوری دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان


( ۱ )

نظر شما :