پیام تبریک رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) روز زن و روز مادر

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۳ کد : ۲۳۱۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۰

 بسم الله الرحمن الرحیم
زن، سرچشمه مهربانی و عشق به خانواده و حضورش زمینه ساز ایجاد صمیمیت و ایثار است. انتخاب روز میلاد با سعادت اسوه مکارم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم به عنوان بزرگداشت مقام زن، نشان از توجه به مقام و منزلت رفیع بانوان و جایگاه والای آنان در جامعه اسلامی دارد.  ایفای  نقش مادری و همسری توام با حضور اجتماعی و سیاسی،  آن هم در زمانه پر آشوب سال های آغازین دین اسلام، از زهرای مرضیه (س) آیینه ای تمام عیار و الگویی ماندگار از یک مادر مجاهد و قهرمان ساخت.
در تاریخ معاصر و به ویژه پس از انقلاب اسلامی، حضور پررنگ زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف پیشرفت و آبادانی کشور  اعم از علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، بی همتا و شایسته تحسین است.  ما در دانشگاه کاشان  مفتخر به همکاری با بانوانی  هستیم که در رده های مختلف، سهم عمده ای در حفظ و ارتقای سطح دانش و فناوری در دانشگاه دارند. از این رو با اعتقاد قلبی به توانمندی، مسئولیت‌پذیری، صداقت و تعهد سازمانی همکارانم در دانشگاه کاشان بر این سعی بوده ام که با انتصاب بانوان توانمند در سطوح مدیریتی، زمینه تحقق اصل شایسته‌سالاری در نهاد دانشگاه را فراهم نمایم و بر این باورم که تداوم  اقداماتی از این دست که نتیجه تلاش مؤثر و عملکرد شفاف و برجسته زنان است زمینه‌ی مساعدی را برای شکوفایی استعداد و بروز خلاقیت  و توانایی های آنان در محیط علمی به ارمغان می آورد.
بر خود لازم می دانم مناسبت فرخنده سالروز میلاد خجسته بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) را به همه اعضای خانواده بزرگ دانشگاه کاشان به ویژه  زنان بزرگواری که هم در کانون خانه و خانواده و هم در دانشگاه به ایفای نقش می پردازند و همچنین بانوان همسر اساتید و کارکنان، تبریک عرض نموده و بار دیگر از خدمات و زحمات بی شمار آنان فروتنانه و صمیمانه سپاسگزارم. از درگاه خداوند سبحان برای همه این عزیزان، سلامت و سعادت را خواستارم.


دکتر عباس کتابی
رئیس دانشگاه کاشان

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان زمینه بانوان زنان خانواده


( ۱ )

نظر شما :