با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد؛

جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران برتر و دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان

۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۹:۳۹ کد : ۲۳۰۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۸۶

با حضور دکتر سجاد محمدعلی‌نژاد؛ معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران برتر و دانشجویان نمونه دانشگاه کاشان  طی آئینی برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این آئین با تبریک هفته پژوهش و فناوری فعالیت های پژوهشی اساتید و دانشجویان این دانشگاه را قابل توجه و شایسته تقدیر دانست و افزود: در یکسال گذشته، بیش از یک هزار ۴۰۰ مقاله شامل 700 مقاله ISI و 700 مقاله ISC  از استادان این دانشگاه در مجلات معتبر علمی بین المللی منتشر شده است.
وی به رشد 7 برابری قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اشاره کرد و افزود: امسال  حجم قراردادهای بیرونی ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه بیش از 200 میلیارد ریال  بوده است که 7 برابر نسبت به سال قبل رشد داشته است.
وی به کسب افتخارات دانشگاه در نظام های مختلف بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان برای نخستین بار، رتبه اول نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک را  در بین کل دانشگاه های کشور کسب نمود.
دکتر کتابی مجوز ایجاد  پارک علم و فناوری و ایجاد مدرسه اشتغال را از اهم فعالیت های فناورانه این دانشگاه طی یکسال اخیر عنوان کرد و افزود: همچنین در این دانشگاه کنسرسیوم توسعه فناوری ساخت دستگاه فرش ماشینی با هدف بومی سازی صنعت فرش ماشینی  ایجاد شده است.
وی تحول و ارتقای کیفیت آموزشی را از دیگر برنامه های این دانشگاه برشمرد و گفت: در راستای تامین آینده شغلی دانشجویان، امسال برای نخستین بار بیش از 140 دانشجوی بورسیه  و حدود 10 دانشجوی استاد محور نیز دراین دانشگاه پذیرفته شدند.
دکتر کتابی اساتید و دانشجویان و کارکنان را از سرمایه های اصلی دانشگاه ذکر کرد و افزود: بر اساس اعلام دانشگاه استنفورد  امسال 28 پژوهشگر این دانشگاه در ردیف پژوهشگران دو درصد پراستناد دنیا قرار گرفتند و همچنین 6 استاد دانشگاه نیز جزء یک درصد دانشمندان برتر بین المللی معرفی شدند.
وی علم نافع را مورد تاکید قرار داد و افزود: در دانشگاه سعی براین است تا افراد نخبه ای پرورش یابند تا برای کشور سودمند باشند و بتوانند نیازها را رفع و مسایل را حل کنند و راه حلی برای آن ارائه دهند.
رئیس دانشگاه کاشان به اجرای  بیش از ۲۲۰ برنامه پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در این دانشگاه اشاره و از برگزارکنندگان این برنامه ها که در تاریخ دانشگاه تاکنون بی نظیر بوده است، قدردانی کرد.

 مدیر ارتباط با جامعه و مسئول برگزاری برنامه های هفته پژوهش دانشگاه کاشان هم  یکی از کارکرد اصلی نظام آموزش عالی  را پژوهش عنوان کرد و افزود:  در دانشگاه کاشان به همت دانشکده‌ها پژوهشکده‌ها و انجمن‌های علمی بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع شامل ۸۰ سخنرانی علمی، 60 کارگاه تخصصی، ۲۰ میزگرد تخصصی ، 10 مسابقه حل مساله خلاق و ایده شو ، 5 کرسی علمی ترویجی، 19 بازدید علمی و بسیاری از فعالیت های دیگر مثل برگزاری  نمایشگاه با حضور شرکت های و صنایع مختلف، نشست با صاحبان صنایع برگزار شد.

دکتر وفایی با بیان اینکه بخشی از این برنامه ها با هدف تحقق شعار جامعه محوری در سطح  منطقه کاشان اجرا شده است، خاطر نشان کرد: امروز دانشگاه کاشان پرچمدار شعار جامعه محوری است و برای تحقق این شعار  اقدامات قابل توجهی را  در دوره جدید مدیریتی انجام داده که در این زمینه می توان به ایجاد مدیریت مستقل ارتباط با جامعه در کنار مدیریت ارتباط با صنعت  و ایجاد مدرسه اشتغال  و بورس صنعت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این نوع فعالیت‌ها شعار  دانشگاه حکمت بنیان و کار آفرین را نیز محقق می‌کند ، افزود: دانشگاه کاشان همانطور که نسبت به جامعه پیرامون خودش احساس مسئولیت می کند در قبال اشتغال دانشجو نیز احساس مسئولیت می کند و به ارزش های انسانی و اخلاقی توجه دارد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان فناوری افزود کاشان دانشجویان المللی


( ۱۱ )

نظر شما :