رشد ۷ برابری حجم قراردادهای دانشگاه کاشان با صنعت

۲۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۳۰۰۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۰۹

رئیس دانشگاه کاشان  درحاشیه آئین افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری این دانشگاه به رشد 7 برابری حجم قراردادهای دانشگاه با صنعت در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در کشور ایران در حوزه صنعت و جامعه مشکلات زیادی وجود دارد که  دانشگاه می تواند به منزله اتاق فکر برای حل مسایل جامعه و صنعت باشد.
دکتر عباس کتابی با تبریک هفته پژوهش و فناوری به برگزاری بیش از 200 برنامه و نشست در هفته پژوهش امسال اشاره کرد و افزود: این تعداد برنامه با موضوعات مختلف برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه رقم خورده است و دانشگاه وظیفه دارد همان‌طور که در بحث آموزش موظف به تربیت نیرو انسانی است باید بتوانند در پاسخگویی به نیازهای جامعه و استفاده بهینه از توان علمی‌ برای رفع مشکلات کشور فعال‌تر شوند.

وی با اشاره به شعار دانشگاه جامعه محور، کارآفرین و حکمت بنیان، همکاری متقابل بین صنعت و دانشگاه و بالعکس را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: تا این نمایشگاه، پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت را فراهم نماید.
دکتر کتابی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه کاشان در عرصه‌های مختلف و کسب رتبه های برتر در نظام های مختلف بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در یکسال گذشته اقدامات مثبتی در زمینه ارتباط با صنعت داشته است و حجم قراردادهای دانشگاه در سال گذشته 7 برابر شده است.
رئیس دانشگاه کاشان از حضور شرکت‌ها و صنایع شرکت کننده در این نمایشگاه قدردانی کرد و افزود: امید است تا با استفاده از توان و ظرفیت‌های دانشگاه بتوان مشکلات و مسایل صنایع و جامعه را مرتفع سازیم.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان صنعت جامعه اشاره کاشان گذشته


( ۲۳۹ )

نظر شما :