رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد؛

۱۶ آذر روز دانشجو، یادآور شهادت سه دانشجوی عدالت طلب وطن در مسیر مبارزات استکبار ستیزانه در دانشگاه است

۱۶ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۴ کد : ۲۲۹۱۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۷۹

جنبش دانشجویی در کشور ما در تاریخِ ثبت شده و شناخته شده‌ی خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است. (مقام معظم رهبری)
 16 آذر "روز دانشجو" ، یادآور شهادت سه دانشجوی  عدالت طلب وطن در مسیر  مبارزات  استکبار ستیزانه در دانشگاه است. خاطره از خودگذشتگی دانشجویان فداکار و مبارزی که در جریان اعتراض به دخالت های بیگانگان در امور ایران در سال ۱۳۳۲ به پا خاسته و با اهدای جان خویش در برابر ظلم ایستادگی کردند، هرگز از یاد ها نرفته و برای همیشه در تاریخ ثبت شده است. مبارزه با رژیم ستمشاهی و رویش جوانه های انقلاب اسلامی از درخت تنومند دانشگاه و پیشتازی دانشجویان در کنار دیگر مبارزان به خوبی گواه بر آن است که  نهاد دانشگاه در کشور عزیزمان ایران  نه تنها عرصه اصلی تولید  دانش است بلکه به مثابه خاستگاهی حیاتی و اثربخش برای رویش اندیشه های مبارز در راستای استقلال طلبی و عدالت گستری  است.
 اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دانشگاه کاشان ۱۶ آذر روز طلوع اندیشه‌های نو را به همه دانشجویان به ویژه دانشجویان  ساعی و سرافراز دانشگاه کاشان تبریک می‌گویم. بنده و تمام همکارانم با تمام توان و افتخار بدنبال  فراهم ساختن بستر های لازم برای ارتقای سطح آموزش، پژوهش و فناوری همراه با ایجاد فضای بانشاط فرهنگی، خردورزی و حفظ کرامت انسانی در دانشگاه کاشان بوده و هستیم و از شما فرزندان عزیزم و آینده سازان کشور انتظار داریم که در کسب علم و دانش و مهارت و همپای آن در کسب فضایل دینی و اخلاقی با انگیزه‌ای دو چندان عزم خویش را جزم کنید تا به یاری یکدیگر آینده ای پرافتخار برای میهن مان ساخته و الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت را  پیاده سازی کرده و به نمایش بگذاریم.  از خداوند متعال برای همه شما دانشجویان عزیز توفیق الهی، تندرستی، عزت و سرافرازی خواستارم.

میاسای از آموختن یک زمان
ز دانش میفکن دل اندر گمان

(فردوسی)

 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان دانشجویان ضد کاشان کشور دانش


( ۱ )

نظر شما :