تجلیل از اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه کاشان

۱۲ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۶ کد : ۲۲۸۷۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۴

در آئینی با حضور رئیس دانشگاه از اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی این دانشگاه تجلیل شد.
رئیس دانشگاه کاشان با گرامیداشت هفته بسیج به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان و فرهنگ بسیج اشاره کرد و افزود: فرهنگ بسیج دارای مولفه های مردمی بودن، متعهد بودن، احساس مسئولیت در قبال قضایای کشور، انقلابی بودن، قانون‌گریز نبودن، نظم‌ناپذیر نبودن، هنجارشکن نبودن، پرهیز از کار نمایشی و ویترینی، ترحم به ضعیف، شدت در مواجهه با ظالم خدمت به همه مردم، دوری از کبر و غرور، دوری از طلبکاری از انقلاب، تکلیف‌گرا و به دنبال انجام وظیفه، استفاده نکردن از توانایی سازمانی به نفع خود می‌باشد.
دکتر عباس کتابی بسیجی بودن را افتخار  و مسئولیت آور دانست و اظهار داشت: از این فرصت هایی که در اختیار ما قرار داده شده باید نهایت استفاده را ببریم.
وی با اشاره به ابلاغ تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در دانشگاه ها، افزود: این  قرارگاه متشکل از بسیج دانشجویی، بسیج اساتید وکارکنان و مسئول دفتر مقام معظم رهبری و معاون فرهنگی است که  شرح وظایف مبسوطی دارد.
رئیس دانشگاه کاشان تشکیل این قرارگاه را  ظرفیت بسیار مناسب جهت هم افزایی در حوزه های مختلف دانست و افزود: باید سعی شود تا از این ظرفیت برای کمک به برگزاری  کرسی های آزاداندیشی و برگزاری اردوهای پیشرفت و راهیان نور به نحو احسن استفاده شود.
دکتر کتابی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان که نباید دانش آموزی که وارد دانشگاه می شود، فردی بیکار  و متوقع، دانش آموخته و تحویل جامعه داده شود و با توجه به تاکیدات ایشان در جهت ارتقای آئین نامه اساتید و  آمایش سرزمین ،افزود: شورای انقلاب فرهنگی تشکیل کارگروه های آمایش سرزمین و تحول آموزش عالی در استان ها را ابلاغ کرده است.
وی نقش بسیج  اساتید، دانشجویان و کارکنان برای توسعه فرهنگی  و مطالبات رهبری را حایز اهمیت دانست و افزود: از آنجا که  جوان دانشجو مهمترین زمان عمر خود را در دانشگاه می گذراند، بایستی سعی شود  تا با برنامه های مختلف فرهنگی، انگیزه و روحیه امیدآفرینی و نشاط دانشجویان  را ارتقاء ببخشیم.
دکتر کتابی توجه به موضوعات فرهنگی را لازم و ضروری دانست و افزود:  موضوع غزه و فلسطین بسیار مهم است و باید بیش از این بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان به این موضوع بپردازند.
رئیس دانشگاه کاشان به هفته پژوهش و فناوری و اجرای بیش از 200 برنامه در این هفته اشاره کرد و افزود: امسال برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه است که این تعداد برنامه های مختلف پژوهشی در دانشگاه اجرا می شود.
دکتر کتابی دانشگاه مردم محور، کارآفرین و حکمت بنیان را شعار دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: بر این اساس دانشگاه نباید تک بعدی باشد و در کنار ضلع علم دانش به قوه تعقل و تفکر و ارزش ها و فضیلت های اخلاقی دانشجویان نیز باید پرداخته شود.  
وی از عملکرد وتلاش های بسیج دانشجویی، کارکنان و اساتید قدردانی کرد و افزود: در راستای پیشبرد امور باید بیشتر از ظرفیت بسیج استفاده شود.
دکتر کتابی خاطر نشان کرد:  فرهنگ مقاومت و فرهنگ بسیجی امروز رمز پیروزی و مقابله با تهدیدهای وتحولات است.
در پایان این نشست از اساتید، کارکنان و دانشجویان بسیجی فعال  دانشگاه تجلیل شد.

کلید واژه ها: دانشگاه رئیس دانشگاه دانشگاه کاشان بسیج بسیج اساتید افزود اساتید اساتید کارکنان اساتید کارکنان دانشجویان دانشجویان


( ۳ )

نظر شما :