برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه علمی پژوهشی در هفته پژوهش و فناوری دانشگاه کاشان

۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۲۸۶۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۷۸۱

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان از برگزاری بیش از 200 برنامه متنوع علمی و پژوهشی همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در دانشکده های مختلف این دانشگاه خبر داد.
دکتر مهدی شبانی نوش آبادی با اشاره به پنجاهمین سال تاسیس دانشگاه و گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری به ارائه 80 سخنرانی علمی تخصصی و برگزاری 60 کارگاه علمی تخصصی و 20 میزگرد تخصصی اشاره کرد و افزود: از 200 پژوهشگر و فناور برتر دانشگاه و منطقه کاشان نیز با حضور دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  تقدیر خواهد شد.
وی جایگاه دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های مراکز استان و در سطح ملی در رتبه بندی های مختلف حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در رتبه بندی جهانی تایمز رتبه ۱۳ کشور و در بین دانشگاه های جامع کشور رتبه چهارم ، و در تایمز جوان نیز در بین دانشگاه های جامع رتبه نخست و در تایمز آسیایی رتبه دوم را در بین دانشگاه های جامع کشور دارد.
دکتر شبانی اظهار کرد: دانشگاه کاشان همچنین در نظام رتبه بندی شانگهای نیز در رشته مهندسی مکانیک رتبه ۱۴ کشوری و ۷ را در بین دانشگاه های جامع و در مهندسی شیمی نیز رتبه ۶ کشور و چهارم را در بین دانشگاه های جامع دارد.
وی  به قرار گرفتن ۲۸ محقق این دانشگاه در جمع دانشمندان دو درصد برتر و ۸ عضو هیات علمی دانشگاه در جمع دانشمندان یک درصد برتر اشاره کرد و افزود: در جشنواره تجلیل از پژوهشگران از این دانشمندان بین المللی، ۴۰ استاد برگزیده و  نمونه پژوهشی و  ۱۰۰ دانشجوی نمونه آموزشی و پژوهشی، ۳ فناور برتر سال، سه محصول یا شرکت دانش بنیان برتر ، 5 مجری برتر طرح های کاربردی، ۱۰ دانشجوی نمونه شاهد وایثارگر و ۱۰ دانشجوی برتر فرهنگی - ورزشی تقدیر خواهد شد.
معاون پژوهشی و ارتباطات علمی  دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: با توجه به 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه همچنین در این جشنواره، از ۵ استاد حوزوی برتر پژوهشی، ۵ طلبه برتر پژوهشی، و ۵ نفر از فعالین کرسی های علمی ترویجی و ۳ کارآفرین برگزیده منطقه تجلیل می شود.

کلید واژه ها: دانشگاه علمی دانشگاه دانشگاه کاشان دانشگاه جامع برتر رتبه پژوهشی علمی کاشان


( ۳ )

نظر شما :