برگزاری سومین نشست هم‌اندیشی و تجلیل از پژوهشگران پراستناد دانشگاه کاشان در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان

۰۷ آبان ۱۴۰۲ | ۲۳:۱۲ کد : ۲۲۶۳۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۳

سومین  نشست هم اندیشی و تجلیل از پژوهشگران پراستناد دانشگاه کاشان در لیست دانشمندان دو درصد برتر جهان با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  روز یکشنبه 7 آبان ماه 1402 در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این نشست با اشاره به توصیه های مکرر که هم قدر عالم و هم قدر علم را باید بدانیم گفت: تلاش علمی این دانشمندان که در این کشور و در این دانشگاه به دانشجویان افتخارآفرینی می کنند قابل تقدیر است.
دکتر کتابی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که باید در سایه علمی در دنیا پیشتاز باشیم و اینکه دو کشور ترکیه و عربستان رقیب ماهستند افزود: دانشمندان باید در تولید و جهش علمی از هیچ کوششی دریغ نورزند.
معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان نیز در این نشست گزارش عملکردی از فعالیت های پژوهشی دانشگاه ارائه کرد و گفت: دانشگاه کاشان به لحاظ تعداد پژوهشگر پراستناد رتبه دهم در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه هفتم در بین دانشگاه های جامع را کسب نموده است.
دکتر شبانی افزود: دانشگاه کاشان همچنین به لحاظ نسبت تعداد پژوهشگر پراستناد به تعداد کل هیات علمی نیز رتبه چهارم در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه اول در بین دانشگاههای جامع را کسب کرده است.
وی برگزاری نشست هم اندیشی، پرداخت  پژوهانه تشویقی، تخصیص سهمیه مازاد دانشجوی تحصیلات تکمیلی را از جمله حمایت های مادی و معنوی پژوهشگران دو درصد عنوان کرد و افزود: پیرو مصوبه اخیر هیات رئیسه دانشگاه کاشان به هر هیات علمی 2 درصد برتر مبلغ 300 میلیون ریال پژوهانه تشویقی تخصیص یافته است.
دکتر شبانی به کسب رتبه های برتر این دانشگاه در نظام های مختلف علمی بین المللی اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در رتبه بندی تایمز جوان رتبه 14 کشوری و رتبه نخست را در بین دانشگاه های جامع و در رتبه بندی تایمز آسیایی رتبه 2 را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرده است.

در پایان این مراسم از 28 پژوهشگر  دو درصد برتر  دانشگاه کاشان تجلیل شد.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان دانشگاه جامع رتبه کاشان علمی افزود نشست


( ۱ )

نظر شما :