مراسم معارفه نو دانشجویان کارشناسی ۱۴۰۲ دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰ کد : ۲۲۵۸۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۵۸

معارفه نودانشجویان کارشناسی 1402 دانشگاه کاشان با عنوان "فصلی نو" به همت معاونت فرهنگی دانشگاه طی آئینی  برگزار شد.
رئیس دانشگاه کاشان در این آئین، ضمن خوشامدگویی ورود دانشجویان جدید به این دانشگاه، جنایت ددمنشانه رژیم غاصب اسرائیل به بیمارستان غزه و شهادت جمعی از مردم مظلوم را تسلیت گفت.
دکتر عباس کتابی افزود: مردم مظلوم فلسطین در معرض جنایات غیر قابل توصیف  اسرائیلی ها قرار گرفته اند، اما در آینده نزدیک مردم فلسطین با کمک آزادگان جهان این رژیم جعلی و غده سرطانی را از صحنه محو خواهند کرد.
وی ورود دانشجویان به شهر تاریخی کاشان را تبریک گفت و به پیشینه تاریخ شهر کاشان اشاره کرد و افزود: شهر کاشان با سابقه تمدنی بیش از  7 هزار سال یکی از 7 نقطه ای است که بشر یکجا نشینی را از آنجا آغاز کرده است  و در منطقه باستانی سیلک آثار تمدنی و صنعتی وجود دارد که نشان از تمدن فرهنگی ،هنری و صنعتی مردم این سرزمین دارد که باعث افتخار برای کاشان است. همچنین در این منطقه دانشمندان و شاعران نام آوری همچون غیاث الدین جمشید کاشانی، ملا محسن فیض، محتشم کاشانی و دیگر بزرگان برخیزیده اند که در دنیا زبانزد هستند.
وی دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه های برتر  کشور عنوان کرد و اظهار داشت: امسال پنجاه سالگی تاسیس دانشگاه کاشان را جشن خواهیم گرفت. اگر جایگاه این دانشگاه را در گام دوم انقلاب با جایگاهش در گام اول انقلاب مقایسه کنیم، پیشرفت ها و افتخارات زیادی را در حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری داشته است. بعنوان مثال، در رتبه بندی بین المللی تایمز ۲۰۲۳، دانشگاه کاشان رتبه افتخار آمیز نخست را در بین همه دانشگاههای جامع کشور کسب کرده است و در رتبه بندی جدید سال ۲۰۲۴ هم ۸ پله صعود در جایگاه جهانی داشته است. همچنین دانشگاه کاشان در نظام گرین متریک رتبه دوم را در بین دانشگاههای جامع دارد. در نظام رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام، ISC، به لحاظ کیفیت و بهره وری پژوهشی رتبه اول را دارد.
  وی پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را به عنوان نخستین پژوهشکده نانو در کشور ذکر کرد و افزود: این دانشگاه در جشنواره های نانو کشوری رتبه اول تا دوم را در سالهای مختلف کسب کرده است.
دکتر کتابی پژوهشکده انرژی، آب و محیط زیست، پژوهشکده اسانس های طبیعی در قمصر و پژوهشکده فرش، را از دیگر  پژوهشکده های دانشگاه عنوان کرد.
دکتر کتابی اشتغال دانشجویان را یکی از مهمترین دغدغه های جوانان و خانواده های دانشجویان عنوان کرد و افزود: یکی از رسالت های دانشگاه برای حل این موضوع فراهم کردن زمینه های لازم برای ایجاد رشته های مهارتی و توجه به آموزشهای کارآفرینی و کسب و کار دانست.
وی به شروع دومین دوره مدرسه اشتغال  توسط مرکز کارآفرینی در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: سعی می شود در کنار دروس آکادمیک و رسمی، مهارتهای لازم فردی و تخصصی برای حضور در صنعت و فراهم کردن زمینه کسب و کار به دانشجویان آموزش داده شود.
رئیس دانشکاه کاشان خاطر نشان کرد: در راستای پاسخ به دغدغه اشتغال دانشجویان و تعیین آینده شغلی مشخص، امسال برای نخستین بار حدود 150 دانشجو در قالب بورسیه دانشگاه فرهنگیان، صنعت، سایپا و بورس دانش پذیرفته شدند که سعی داریم این تعداد را سال به سال افزایش دهیم.
وی افزود: حدود 10 دانشجوی دکترای استاد محور نیز امسال در این دانشگاه پذیرفته شده اند که استاد راهنما و موضوع پایان نامه هنگام انتخاب رشته مشخص بوده و تز این دانشجویان بر اساس نیاز جامعه و صنعت تعریف شده است.
دکتر کتابی اقتصاد دانش بنیان را یکی از محورهای توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: در این راستا پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بعنوان اولین پارک دانشگاهی استان اصفهان و دوازدهمین پارک دانشگاهی کشور در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد که به طور قطع نقش مهمی در اقتصاد دانش بینان منطقه و کشور و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی خواهد داشت. 
وی خاطر نشان کرد: در دانشکده ها نیز سراهای نوآوری ایجاد شده تا دانشجویان  با مفاهیم نوآوری و فناوری آشنا شده و بتوانند در این حوزه فعال شوند.
رئیس دانشگاه کاشان به دانشجویان توصیه کرد تا از فرصت تحصیل دوره کارشناسی، که دانشجویان؟در بهترین موقعیت جسمی و فکری  ایام عمر خود قرار دارند، نهایت استفاده را ببرند و آینده شغلی و فردی خود را متفاوت و به نحو احسن رقم بزنند و در کنار کسب علم و دانش به موضوعات تربیتی و فرهنگی و مهارتی توجه داشته باشند و از پتانسیل و توانمندی های اساتید خوب  این دانشگاه بهره مند شوند.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این آئین جنایات ددمنشانه رژیم غاصب اسرئیل را تسلیت و آنرا جنایات فجیع دانست و گفت: این حمله به بیمارستان و یقین بدانید اینگونه کودک کشی و حمله به بیمارستان نشانه شکست راهبردی و عمیق اسرائیل است.
حجت الاسلام عمورمضان زاده با اشاره به بیان حضرت علی علیه السلام که العلم السلطان افزود:علم قدرت است و به لحاظ پیشرفت  علمی ایران در بسیاری از جهات ازدیگر کشورها  پیشرو هستیم و این شتاب پیشرفت علمی از متوسط جهان بالاتر است.
وی با بیان اینکه با دانایی و علم انسان می تواند توانمند و قدرتمند شود، تاکید کرد: در این فضای علمی سعی کنید از آنات ساعات خود استفاد و نهایت سعی و تلاش و کوشش را داشته باشید و بدانید که علم بدون تقوی و تذهیب انسان را به جای نمی رساند.
وی خاطرنشان کرد: به مسایل نفسانی و درونی خود بپردازید تا در کنار رشد علمی رشد نفسانی نیز داشته باشید.

دانشگاه کاشان لیاقت بهترین دانشگاه های دنیا را دارد
در این مراسم دکتر امیر حسین اسدی  (مدیر کل کسب و کار وزارت صمت، داور مسابقه ی تلویزیونی میدون)  نیز مطالبی را در خصوص چگونگی کسب و کار به دانشجویان ارائه کرد.
وی به چگونگی مقابله با شکست و راه های پیشرفت و موفقیت در دوران زندگی خود اشاره و به دانشجویان توصیه کرد: برای آینده خود برنامه ریزی کنید و هدف داشته باشید.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاه نسل سوم و دانشگاه کارآفرین، دانشگاهی است که دانشجوی ترم یک بداند به کجا میخواهد برسد و برای خود برنامه داشته باشد و به فکر ایده و خلاقیت و مهارت آموزی باشد.
دکتر اسدی به دانشجویان تاکید کرد تا از استادان خود بخواهند تا زمینه کارآفرینی و کسب و کار را به آنها فرا دهند. 
مدیر کل کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه کسی که کارآفرین است می تواند دانشگاه ایجاد کند، افزود: شما آینده ساز این کشورید و تک‌تک شماها می توانید صاحب شرکت باشید.
مدیر کل کسب و کار وزارت صمت افزود: این دانشگاه لیاقت بهترین دانشگاه دنیا را دارد  و این کشور نیز لیاقت بهترین ها و پیشرفت  را دارد که با همت شما دانشجویان رقم می خورد.
وی تلاش ، جدیت و  هدف را رمز موفقیت دانست و گفت: برای موفقیت باید برای خود و آینده تان برنامه داشته باشید.
وی با بیان اینکه  خانواده تان وقتی خوشحال که فرزندشان مفید و ارزش آفرین باشند، به دانشجویان تاکید کرد: وقتتون را تلف نکنید و هیچ وقت اجازه ندهید کسی جلو پیشرفت شما را بگیرد.
وی با بیان اینکه اهداف زندگی تان را از حالا برای خود برنامه ریزی کنید، افزود: برنامه  ۱۰ سال آینده خود را که شما به کجا می خواهید برسید یاد داشت کنید.
دکتر اسدی تاکید کرد: برای خود مشاور انتخاب کنید و با داشتن اعتماد به نفس، دوست داشتن دیگران و تعامل با جامعه و دیگران می توان به هدف رسید.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه کاشان کاشان دانشجویان کسب مدیر کسب کسب کار کسب کار وزارت صمت کسب کار وزارت افزود


( ۳ )

نظر شما :